Pages

Thursday, February 11, 2021

RPP Teks Pacelathon Kelas 7 Genap

 

RENCANA PELAKSANAAN PEMBELAJARAN (NO: 4)

Satuan Pendidikan : SMP Negeri 2      

                                 Karanganyar

Kelas/ Semester     : VII/ ( Genap )

Mata Pelajaran       : Bahasa Daerah ( Jawa )

Materi Pokok         : Teks Pacelathon

Sub Materi      : Teks Percakapan   

                            dengan orang yang lebih

                            tua

Alokasi Waktu : 4 x 40 (2 pertemuan)

                           * Minggu ke 3 Maret

                           * Minggu ke 4 Maret

           

A.        KOMPETENSI DASAR

3.4. Menelaah teks dialog/ percakapan

4.4. Menulis teks dialog seerhana

      kejadian                                                                                   

B.        TUJUAN PEMBELAJARAN

            Pertemuan Pertama

            Setelah menyelesaikan kegiatan pembelajaran, siswa diharapkan dapat:

1.         Membaca Teks dialog percakapan

2.         Mengajukan jawaban dan pertanyaan tentang isi dialog

3.         Menulis pokok-pokok isi dialog

4.         Menceritakan kembali isi dialog

           

            Pertemuan Kedua

            Setelah menyelesaikan kegiatan pembelajaran, siswa diharapkan dapat:

1.         Menyusun kembali pokok-pokok  pikiran teks dialog yang dibaca

2.         Menyusun pokok-pokok  pikiran sebagai  kerangka untuk  membuat teks dialog dengan tema kebersihan.

3.         Mengembangkan pokok-pokok pikiran  menjadi teks dialog dengan tema kebersihan

 

 

C.        LANGKAH-LANGKAH PEMBELAJARAN

            Pertemuan Pertama

KEGIATAN

RINCIAN KEGIATAN

ü  Pendahuluan  (10 menit)

 

 

 

 

 

 

Ø   Menyapa peserta didik dengan salam, berdoa dan cek kehadiran siswa

Ø   Apersepsi: Untuk membangkitkan minat siswa.  Siswa disuruh menyusun pertanyaan secara bebas.

Ø   Menyampaikan tujuan pembelajaran.

Ø   Menyampaikan  alur/ langkah-langkah PJJ (Penyampaian materi, Pengerjakan LK, Teknik Pengumpulan Tugas dan Penilaian Harian)

ü Kegiatan Inti (60 menit)

 

 

 

 

Ø   Memberikan tayangan power point tentang materi yang berhubungan dengan teks pacelathon dengan judul: Pacelathon ing Pos Kamling” termasuk kosa kata dan cara menentukan isi teks.

Ø   Mengadakan tanya jawab tentang materi

Ø   Memberi LK (memantau peserta didik didalam mengerjakan LK serta memantau tentang keaktifan bertanya dan menanggapi lewat aplikasi WA)

Ø   Mengumpulkan hasil tugas LK

ü Penutup (10 menit)

Ø   Membantu membuat simpulan tentang materi yang telah diberikan

Ø   Memberi refleksi (bertanya jawab tentang respond dari peserta didik)

Ø   Mengingatkan siswa tentang teknik pengumpulan tugas

Ø   Informasi kegiatan yang akan datang

Ø   Penguatan yang berhubungan dengan sikap

 

            Pertemuan Kedua

KEGIATAN

RINCIAN KEGIATAN

ü  Pendahuluan  (10 menit)

 

 

 

 

 

 

 

 

Ø   Menyapa peserta didik dengan salam, berdoa dan cek kehadiran siswa

Ø   Apersepsi: Untuk membangkitkan minat siswa.  Siswa disuruh saling membuat satu pertanyaan dan jawaban tentang lingkungan disekitar tempat tinggalnya.

Ø   Menyampaikan tujuan pembelajaran.

Ø   Menyampaikan  alur/ langkah-langkah PJJ (Penyampaian materi, Pengerjakan LK, Teknik Pengumpulan Tugas dan Penilaian Harian)

ü Kegiatan Inti (60 menit)

 

 

 

 

Ø   Memberikan tayangan power point tentang materi yang berhubungan dengan teks dialog dengan judul: Nyuwun Digladhi Sesorah” termasuk kosa kata dan cara menyusun teks dialog.

Ø   Mengadakan tanya jawab tentang materi

Ø   Memberi LK (memantau peserta didik didalam mengerjakan LK serta memantau tentang keaktifan bertanya dan menanggapi lewat aplikasi WA)

Ø   Mengumpulkan hasil tugas LK

ü Penutup (10 menit)

Ø   Membantu membuat simpulan tentang materi yang telah diberikan

Ø   Memberi refleksi (bertanya jawab tentang respond dari peserta didik)

Ø   Mengingatkan siswa tentang teknik pengumpulan tugas

Ø   Informasi kegiatan yang akan datang

Ø   Penguatan yang berhubungan dengan sikap

 

 

D.        PENILAIAN

1.         Penilaian Sikap                :  Keaktifan siswa dalam bertanya dan menanggapi

   kegiatan pembelajaran lewat grop Wa dan  

   kesantunan bahasa yang digunakan

2.         Penilaian Pengetahuan     :  Perangkat soal yang dikirim dengan aplikasi google

   form

3.         Penilaian Keterampilan    :  Hasil mengerjakan LK

 

.

                                                                                                Karanganyar,   Juli 2020

            Mengetahui

            Kepala SMP N 2 Karanganyar                                   Guru Bahasa Jawa


 

 

 

                                                                                   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LAMPIRAN-LAMPIRAN

Lampiran 1

Materi Pembelajaran

Pertemuan Pertama

 

A.        Kawruh Teks Pacelathon
Teks pacelathon utawa omong-omongan (dialog) iku ditindhakake dening wong kang luwih saka wong siji.

 

            Sing digatekake manawa arep omong-omongan yaiku:

Ø    Kapan anggone omong-omongan

Ø    Ing ngendi anggone omong-omongan

Ø    Sapa sing dijak omong-omongan. Bisa sapantaran, luwih enom lan luwih tuwa. Bab iki kudu dimangerteni amarga sapa sing diajak omong-omongan iku bakal nemtokake  basa apa sing jumbuh karo wong sing diajak omong kasebut. Umpamane omong-omongan karo kanca sapantaran kena nggunakake basa Jawa ragam ngoko, kosok baline manawa arep omong-omongan karo wong sing umure luwih tuwa lan diurmati kudu nganggo basa ragam krama alus.             

.

B. Tuladha Teks Pacelathon (Bapak, Dini, Anto lan Santoso)

 

Bapak             : "Lagi apa ta nDhuk?"

 

Dini                 : "Nembe sinau Pak, kaleresan menika wonten garapan wucalan Basa Jawi  

                            ingkang dereng kula mengertosi".

 

Bapak             : "Babagan apa ta nDhuk?"

 

Dini                 : "Tegesipun nakdherek menika napa Pak?"

 

Bapak             : "Nakdherek iku nakdulur sing tegese sedulur padha embah."

 

Dini                 : "Sedherek sami embah? Menapa kula kaliyan dhik Rini putranipun Pak Dhe

                           Tirto menika ugi saget dipun wastani nakdherek?"

 

Bapak             : "Iya bener nDhuk, lha wong Pak Dhemu kuwi rak kakange ibumu. Dadi kowe

                           karo Rini iku nakdulur."

 

Anto                : “San, dêlokên bêrita iki! Banyu nang Sukaraja ora bisa diombé sanajan wis      

                           diolah”.

 

Santoso           : “Ya iku amarga polusi. Polusi lingkungan bisa dadi bêbaya marang                                 

                           uripé manungsa”.

 

Anto                : “Contoné polusi apa baé San?”

 

Santoso           : “Polusi udara kang disêbabaké kebul knalpot kêndaraan lan pabrik. Swara saka

                          mêsin-mêsin pabrik lan kêndaraan uga bisa njalari polusi swara. Ana uga polusi

                          tanah lan air kang disêbabaké bahan-bahan kimia”.

 

Anto                : “Nanging, yèn dak kira, polusi udara lan polusi air nduwèni èfèk paling  

                          gêdhé San. Bênêr ora?”

 

Santoso           : “Ya bênêr kuwi, amarga udara lan banyu wigati bangêt kanggo uripé manungsa

                          lan makhluk hidup nang bumi iki. Saiki kowé bisa mbayangke piyé yèn udara

                          lan banyu kêna polusi”.

 

Anto                : “Ya pancèn polusi udara lan air bisa njalari pênyakit kang serius uga

                           nyêbabaké kêmatian dini”.

 

Santoso           : “Hla yèn manut opinimu, piyé carané ngatasi polusi lingkungan?”

Anto                : “Ana pirang-pirang cara. Nanging sing awakédhewé kudu nglakoni yaiku

                            nyadari lan uga nggawé wong liya sadar babagan bêbayané pêncêmaran

                            lingkungan marang maungsa lan makhluk hidup”.

 

Santoso           : “Ya kowé bênêr, aku sêtuju”.

 

 

C. Tuladha Teks Pacelathon (Bapak, Dini, Anto lan Santoso)

 

     Pacelathon iki katindakake dening Pak RT, Pak Sholeh, Ilham, lan Krisna, Para siswa didhawuhi nyemak isine pacelathon  kang ditindakake ing pos Kamling (papan umum), saliyane migatekake isine para siswa uga migatekake babagan tataran utawa unggah-ungguh basa sing digunakake.

   

Pak Rt                    : “Suwe ora katon sajak sibuk, pak ?”

Pak Sholeh             : “Sibuk napa, Pak.. saweg mumet niki. Sirah kula cumpleng”.

Pak RT                   : “Lho, sakit napa, Pak?”

Pak Sholeh             : “Sirah kula mumet, Pak”.

Krisna                     : “Gerah migren napa, Pakdhe ? lha kula dherekaken dhateng dhateng                              dhokter   napa pripun, Pakdhe ?”

Pak Sholeh             : “Ora, Kris. Sirahku ki mumet gara-gara aku bubar  maca pawarta ing                                 Koran dhekmau esuk kae  lho.”

Pak RT                   : Kabar bab apa ta, Pak sholeh?”

Pak Sholeh             : “Niku lho pak, penyakit flu babi. Kala wau  enjing kula rak  maca                                  Koran.  Lha ten koran disebutke  menawi penyakit flu babi  pun                                          sumebar  ngambra-ambra dikuwatirake menawi penyakit menika  saged                               dados pandemi.  Ing  Meksiko kemawon  papan ketemunupun  penyakit                                      wau wiwit wulan   Maret 2009, sampun  nyerang tiyang cacah 1500  lan                             152 ing antawisipun tiwas.  Dereng negari   sanesipun   kadosta   Kanada                                    lan Amerika  Serikat.   Kalaporaken  menawi   ing   Kanada                                              keluwarganipun cacah nene tiwas amargi ketaman penyakit flu babi

Ilham                      : “O… prastawa niku ta ? Ananing penyakit niku rak dereng dumugi                                Indonesia ta, Pak ?

Krisna                     : “Neng dakkira samsaya suwe ya bisa tekan ing Indonesia, Ham. Nggih                          to, Pak  RT ?

 Ilham                     : “ La nggih niku, Pak. Kula kuwatir sanget nek penyakit niku nyebar teng                                  Indonesia. Wingi kemawon penyakit flu burung durung rampung

                                 dipuntangani,   la kok malah  ketambahan penyakit flu babi.”

Pak RT                   : “Aku ya wis krungu pawarta kasebut. Ananging kita ora kudu wedi kaya                                  mangkono. Miturut kabare, Bapak Presiden Susilo Bambang Yudhoyono                                  age-  age nganakake rapat cabinet saperlu ngrembug masalah penyakit                                flu babi.   Presiden mrintahake jajaran menteri supaya ngleksanakake                                    langkah antisipatif   kanggo nyegah mlebune penyakit kasebut menyang                                    Indonesia. Sawise rapat   kabinet kasebut banjur diterusake rapat

  koordinasi penanggulangan wabah flu    babi. Menteri Kesehatan, Siti        Fadilah Sapari ngajab marang masarakat supaya  aja kuwatir

  kemungkinan mlebune virus flu babi alias sub H1N1 .”

Krisna                     : “ La menapa virus kasebut boten saged mlebet datheng Indonesia ?”

Pak RT                   : “ Miturut ngendikane Bu Menteri, virus H1N1 iku angel mlebu ing                                Indonesia   jalaran  virus iku mung bisa tumangkar ing dhaerah                                           subtropics, dene Indonesia   iku iklime  tropis. Bu Menteri mung                                             dhawuh sanajan mangkono kita kudu tetap   waspada.”

Ilham                      : “Kenging napa kok kedah waspada, Pak ?”

Pak RT                   : “Ngendikane Bu Menteri, senajan penyakit flu babi angka kematiane ing                       wektu iki mung 6,4 persen, adoh dibandhingake flu burung sing                                           nggayuh 80-90 persen,  nanging sing mbebayani jalaran flu iki bisa                                     ditularake liwat manungsa.”

Pak Soleh               : “Jarene kanggo nyegah nulare penyakit flu babi menyang Indonesia,                              pamarentah kejaba ngendhek impor babi, uga niti priksa sarta                                             nganakake antisipasi ing   peternakan  babi ing Indonesia. Saliyane iku                                   uga masang alat deteksi panas badan   ing bandara lan pelabuhan                                          internasional.”

Pak RT                   : “La gene panjenengan ya wis pirsa ta, Pak. Dadi ya ora susah bungung                           lan   ngelu. Pamarentah jelas wis ngupayakake supaya penyakit kasebut                             ora mlebu   menyang  Indonesia.”

Ilham                      : “Penyakit flu babi punika nyerang sinten kemawon, nggih Pak ?”

Pak RT                   : “Kajaba nyerang manungsa, penyakit iku uga nyerang sato kewan, babi,                        kucing,   lan jaran.”

Kresna                    : “La, kados pundit caranipun virus puniku nyebar nggih, Pak ?”

Pak RT                   : “Virus iku sumebar liwat hawa, yaiku liwat wahing lan watuke wong                             kang lara. Virus iku ora nular liwat daging babi yen dimasak kanthi                                    suhu minimal 71   derajat Celsius.”

Pak Soleh               : “Panjenengan punapa sampun  pirsa gejala-gejalanipun menawi kataman                                   penyakit  puniku, Pak ?”

Pak RT                   : “Yen nyerang manungsa, gejala flu babi memper flu manungsa, yaiku                            demam,  lesu,ngelu, watuk, pilek, tenggorokan loro. Panandang uga                                   ngrasakake muneg-  muneg  muntah, lan diare. Wis, Pak Soleh ora                                    susah wedi lan kuwatir. Sing baku   awake dhewe kudu tansah njaga                                 karesikan lan kudu terus waspada. Rak nggih   makaten ta, Pak Soleh ?”

 

Pak Soleh               : “Leres, Pak. Aja lali ya kowe Ilham lan Kresna. Kowe sakloron uga                               kudu tansah waspada!”

Ilham,                     : “Nggih, Pak.

 

D.        Cara Nemtokake Isi ing Pacelathon

Kanthi nggoleki perangan W5 Lan H1, Yaiku Apa sing diomongake, Sapa sing omong-omongan, Ing ngendi anggone omong-omongan, Kapan  anggone omong-omongan, Apa sebabe dumadi omong-omongan lan kepriye omongane.

Pertemuan Kedua

A. Teks Pacelathon

*          Nuju sawijining dina Laras (siswa kelas 7 SMP) sowan Pak Priya (pensiunan                     guru) ing daleme. Nalika teka ing daleme Pak Priya, Laras ditemoni Titis(putrane                       Pak Priya kang nalika SD dadi kancane Laras).

 

Laras               : “Kula nuwun”.

Titis                 : ”Mangga. O, kowe ta Ras. Kok njanur gunung gelem dolan mrene.Ayo                                mlebu lan lungguh dhisik kene”.

Laras               : “Ya, matur nuwunTis, iki mau bubar les terus mampir mrene, arep                                      sowan lan ketemu Pak Priya. Ana ta ?”

Titis                 : “Ana. Sajake kok wigati banget arep ana perlu apa ta?”

Laras               : “Kepengin nyuwun priksa babagan sesorah.”

Titis                 : “Yen ngono dakngaturi bapak dhisik ya.”

Pak Priya         : “O, ana Nak Laras ta.”

Laras               : “Inggih Pak, kula sowan. Nyuwun pangapunten sonten-sonten.”

Pak Priya         : “Ora dadi apa. Iki ngepasi longgar.Ana apa kok kadingaren mrene?”

Laras               : “Menika Pak. Badhe nyuwun priksa.”

Pak Priya         : “Nyuwun priksa bab apa?”

Laras               : “Wulan ngajeng menika ing sekolah badhe wonten andon kaprigelan                                    sesorah kanthi ngginakaken basa Jawi. Kula nyuwun dipungladhi, awit                              kula mangke ingkang kadhawuhan majeng.”

Pak Priya         : “O...bisa. Kapan anggonmu arep gladhen, Bapak bisa, wong saben dina                              ya ora ana pakaryan kang mirunggan.”

Laras               : “Menawi benjing dinten Minggu mekaten kados pundi Pak?”

Pak Priya         : “Ya, ora dadi apa. Bapak rumangsa seneng dene kowe bisa makili andon                            trampil sesorah basa Jawa.Jane mono sesorah iku ora angel.sing baku                                  kudu ngerti perangan-perangan kang ana ing sesorah.”

Laras               : “Perangan kapisan salam pambuka menika Pak?”

Pak Priya         : “Iya, banjur apa maneh?”

Laras               : “Kaping kalih pambuka, kaping tiga isi utawi suraosing sesorah, lajeng                               panutup, pungkasan salam panutup.”

Pak Priya         : “Jan, pinter tenan, lha iya isih kelingan ngono. Nanging isih ana sing                                   kurang.”

Laras               : “Menapa Pak?”

Pak Priya         : “Aja lali, sawise perangan surasa kudu ana perangan dudutan lan                                          pangarep-arepe. Supaya para tamu sing ngrungokake sesorah luwih bisa                                        ngertimarang apa sing dadi undheraning sesorah.”

Laras               : “O... Inggih Pak. Lajeng sanesipun menapa?”

Pak Priya         : “Liyane, mengko yen wis sesorah. Kudu nggatekake babagan ucap,                                     patrap lan ulat.”

Laras               : “Inggih Pak. Remen sanget kula nampi piwucal saking Bapak. Ing                                        pangangkah badhe nyuwun priksa bab ucap, patrap saha ulat. Ananging                             kok sampun meh surup.Pramila cekap menika rumiyin.Benjing kula                                  sowan Bapak malih.”

Titis                 : “Walah, wis arep mulih ta iki.”

            Laras               : “Iya. Sik ya Tis, aku arep njaluk pamit.Bapak kepareng kula nyuwun                                  pamit.Matur nuwun.”

 

B. Unggah-ungguhing Basa iku antarane kaya ing ngisor iki:

 

1.         Ngoko lugu
            Titikan/ wujude:       - Kabeh tembunge  ngoko
                                                - Ater-ater lan panambang ngoko

            Sing nganggo:
            1. Bocah marang bocah
            2. Wong tuwa marang bocah

            3. Bapak Ibu marang putrane
            4. Pimpinan marang andhahan

            5. Bendara marang abdi

            6. Guru marang murid

            7. Wong ngudarasa


2.         Ngoko alus
            Titikane :       - Tembung ngoko dicampur tembung krama inggil & andhap
                                    - Ater-ater lan panambang ngoko
            Sing Nganggo:
            1. Wong tuwa marang mong tuwa sing wis kulina
            2. Wong tuwa marang wong nom kang drajade luwih dhuwur


3.         Krama alus
            Titikane :
       - Ngunakake tembung krama lan krama inggil & andhap

                                    - Ater-ater lan panambang krama
            Sing nganggo

            1. Wong tuwa marang wang tuwa kang durung kulina
            2. Murid marang guru
            3. Anak marang bapak ibune
            4. Bocah/ wong nom marang wong tuwa
            5. Andhahan marang pimpinan

            6. Abdi marang bendara

 

 

 

C.        Sawijing karangan iku mesthi ana irah-irahane.

            Titikane irah-irahan kang becik yaiku:

            1. Jumbuh, karepe ana sambung rapete antarane tema karo isi

            2. Ringkes, karepe ora awujud ukara utawa frase kang rowa

            3. Mencutake, karepe bisa nuwuhake rasa kepengin ngerti marang isine karangan

 

D.        Manawa arep nggawe tek pacelathon kudu nggatekake bab kaya ing ngisor iki:

            1. Nemtokake tema

            2. Nemtokake Irah-irahan

            3. Nemtokake Paraga

           

E.        Ngembangake/Gawe teks pacelathon.

      Para siswa bisa ngerteni cara- cara  nganggit  utawa nulis teks pacelathon, upamane kaya ing ngisor iki  :

1.      Nemtokake baku utawa pokoking pirembugan

2.      Banjur gawe cengkorongan utawa kerangka,

3.      Merlokake gagasan-gagasan baku kanggo nuntun gawe omongan lan ngiras pantes matesi omongan supaya ora ngambra-ambra.

4.      Mekarake ukara baku ing cengkorongan kasebut jumbuh karo paraga-paragane,

5.      Bab panulisane migunakake tata tulis kang bener, upamane Paraga lan pacelathone dipisah nganggo tandha waca titik loro ( : ),

6.      Panulise ukara pacelathon  diapit tandha waca petik loro ( “ ),

7.      Yen arep diparagakake (digawe sandiwara) perlu ukara katrangan kang nerangake mobah musik tumindake paraga lan setting

 

F.       Nindakake pacelathon

Teks pacelathon sing wis kog tulis mau coba tindakna ana ing ngarep kelas !

Manawa wis rampung wacanen/tindakna ing ngarep kelas dene kelompok liyane aweh pambiji, kanggo ancer-ancer gatekna andharan ngisor iki !

Supaya bisa nindakake pacelathon kanthi becik kudu migatekake babagan kayata :

a.    Wicara :lagu ukara (intonasi). Lagu ukara kudu jumbuh karo tandha waca kang ana,          upamane ukara pitakon iku lagu ing pungkasan ukara kudu munggah, Manawa ukara            pakon lagune rata ya kudu kaya wong mrentah, lsp

Pakecapan (lafal), Pocapan kudu wijang lan cetha dhongdhinge, uga aja nganti       

groyok,  bener kedale swara kayata aksara : t, th, d, dh, lan sapiturute, aja nganti kuwalik  lan tumpang suh pocapane.

b.    Wirama, yaiku banter alone swara diukur supaya kang ana bisa krungu, rikat lan    rendhete wicara uga  kudu digatekake supaya kepenak olehe padha ngrungokake.

c.    Wiraga: Gestur/ Obahing awak

d.    Wirasa: Ekspresi

 

 

 

 

Mbiji Pacelathon

Ing sajrone pacelathon kang perlu digatekake upamane :

a.                                                                                         Lafal utawa pocapane kepiye, bener apa akeh sing salah’

b.                                                                                        Intonasi utawa lagu ukarane wis pas apa durung,

c.                                                                                         wiramane (cepet-rindhik, alon-sora, lsp.) Gatekna table pambiji  ing ngisor iki !

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lampiran 2

 

 

BUKU JURNAL HARIAN SISWA

SMP NEGERI 2 KARANGANYAR

TAHUN 2020/ 2021

NO

HARI / TANGGAL

JAM KE-

KELAS

NAMA SISWA

CATATAN

TINDAK LANJUT

HASIL

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lampiran 3

 

PEMERINTAH KABUPATEN KARANGANYAR

DINAS PENDIDIKAN DAN KEBUDAYAAN

SMP NEGERI 2 KARANGANYAR

JL. LAWU 203 ( 0271) 495070/ Fax. (0271) 495070

Website : http://www.smpn2-kra.sch.id E-mail : smpn2_kra@ymail.com

================================================================

SOAL PENILAIAN HARIAN BAHASA JAWA ( TEKS DIALOG )

ASPEK PENGETAHUAN

KELAS VII SEMESTER GENAP

 

Nama                           : .........................................................

                                                       

Kelas/No. Absen         : .........................................................

 

NO

 

SOAL

WANGSULAN

SCORE

ASILING BIJI

 

1

Apa sebabe Laras sowan Pak Priya

 

 

1-5

 

 

 

2

Kapan anggone sowan

 

 

1-5

 

3

Manut andharane Pak Priya perangan sesorah iku apa wae

 

 

1-5

4

Apa sing dikarepake patrap, ulat lan uacap iku

 

 

 

1-5

Saya mengerjakan soal dengan sungguh-sungguh dan jujur

Tanpa memberi dan meminta bantuan jawaban dari teman,

tanpa menjiplak/ mencontek dari berbagai sumber

 

Tanda tangan

Nilai:

Score Perolehan  x 5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lampiran 4

 

PEMERINTAH KABUPATEN KARANGANYAR

DINAS PENDIDIKAN DAN KEBUDAYAAN

SMP NEGERI 2 KARANGANYAR

JL. LAWU 203 ( 0271) 495070/ Fax. (0271) 495070

Website : http://www.smpn2-kra.sch.id E-mail : smpn2_kra@ymail.com

================================================================

SOAL PENILAIAN HARIAN BAHASA JAWA ( TEKS DIALOG )

ASPEK KETERAMPILAN

KELAS VII SEMESTER GENAP

 

Nama                           : .........................................................

                                                       

Kelas/No. Absen         : .........................................................

 

 

 

1.         Gawea teks pacelathon kanthi cara kelompok 5 siswa tema “Karesikan ing Sakiwa            Tengen”!

2.         Paragakna teks sing wis kokgawe!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lampiran 5

 

 


PEMERINTAH KABUPATEN KARANGANYAR

DINAS PENDIDIKAN DAN KEBUDAYAAN

SMP NEGERI 2 KARANGANYAR

JL. LAWU 203 ( 0271) 495070/ Fax. (0271) 495070

Website : http://www.smpn2-kra.sch.id E-mail : smpn2_kra@ymail.com

================================================================

SOAL REMIDI BAHASA JAWA (TEKS DIALOG)

KELAS VIII SEMESTER GENAP

 

Soal:

 

Wacanen  teks pacelathon ing ngisor iki banjur golekana unsur intrinsike!

 

     Pacelathon iki katindakake dening Pak RT, Pak Sholeh, Ilham, lan Krisna, Para siswa didhawuhi nyemak isine pacelathon  kang ditindakake ing pos Kamling (papan umum), saliyane migatekake isine para siswa uga migatekake babagan tataran utawa unggah-ungguh basa sing digunakake.

   

Pak Rt                    : “Suwe ora katon sajak sibuk, pak ?”

Pak Sholeh             : “Sibuk napa, Pak.. saweg mumet niki. Sirah kula cumpleng”.

Pak RT                   : “Lho, sakit napa, Pak?”

Pak Sholeh             : “Sirah kula mumet, Pak”.

Krisna                     : “Gerah migren napa, Pakdhe ? lha kula dherekaken dhateng dhateng                              dhokter   napa pripun, Pakdhe ?”

Pak Sholeh             : “Ora, Kris. Sirahku ki mumet gara-gara aku bubar  maca pawarta ing                             Koran dhekmau esuk kae  lho.”

Pak RT                   : Kabar bab apa ta, Pak sholeh?”

Pak Sholeh             : “Niku lho pak, penyakit flu babi. Kala wau  enjing kula rak  maca                                  Koran.  Lha ten koran disebutke  menawi penyakit flu babi  pun                                          sumebar  ngambra-ambra dikuwatirake menawi penyakit menika  saged                               dados pandemi.  Ing  Meksiko kemawon  papan ketemunupun  penyakit                                      wau wiwit wulan   Maret 2009, sampun  nyerang tiyang cacah 1500  lan                             152 ing antawisipun tiwas.  Dereng negari   sanesipun   kadosta   Kanada                                    lan Amerika  Serikat.   Kalaporaken  menawi   ing   Kanada                                              keluwarganipun cacah nene tiwas amargi ketaman penyakit flu babi

Ilham                      : “O… prastawa niku ta ? Ananing penyakit niku rak dereng dumugi                                Indonesia ta, Pak ?

Krisna                     : “Neng dakkira samsaya suwe ya bisa tekan ing Indonesia, Ham. Nggih                          to, Pak  RT ?

 Ilham                     : “ La nggih niku, Pak. Kula kuwatir sanget nek penyakit niku nyebar teng                                  Indonesia. Wingi kemawon penyakit flu burung durung rampung

                                 dipuntangani,   la kok malah  ketambahan penyakit flu babi.”

Pak RT                   : “Aku ya wis krungu pawarta kasebut. Ananging kita ora kudu wedi kaya                                  mangkono. Miturut kabare, Bapak Presiden Susilo Bambang Yudhoyono                                  age-  age nganakake rapat cabinet saperlu ngrembug masalah penyakit                                flu babi.   Presiden mrintahake jajaran menteri supaya ngleksanakake                                    langkah antisipatif   kanggo nyegah mlebune penyakit kasebut menyang                                    Indonesia. Sawise rapat   kabinet kasebut banjur diterusake rapat

  koordinasi penanggulangan wabah flu    babi. Menteri Kesehatan, Siti        Fadilah Sapari ngajab marang masarakat supaya  aja kuwatir

  kemungkinan mlebune virus flu babi alias sub H1N1 .”

Krisna                     : “ La menapa virus kasebut boten saged mlebet datheng Indonesia ?”

Pak RT                   : “ Miturut ngendikane Bu Menteri, virus H1N1 iku angel mlebu ing                                Indonesia   jalaran  virus iku mung bisa tumangkar ing dhaerah                                           subtropics, dene Indonesia   iku iklime  tropis. Bu Menteri mung                                             dhawuh sanajan mangkono kita kudu tetap   waspada.”

Ilham                      : “Kenging napa kok kedah waspada, Pak ?”

Pak RT                   : “Ngendikane Bu Menteri, senajan penyakit flu babi angka kematiane ing                       wektu iki mung 6,4 persen, adoh dibandhingake flu burung sing                                           nggayuh 80-90 persen,  nanging sing mbebayani jalaran flu iki bisa                                     ditularake liwat manungsa.”

Pak Soleh               : “Jarene kanggo nyegah nulare penyakit flu babi menyang Indonesia,                              pamarentah kejaba ngendhek impor babi, uga niti priksa sarta                                             nganakake antisipasi ing   peternakan  babi ing Indonesia. Saliyane iku                                   uga masang alat deteksi panas badan   ing bandara lan pelabuhan                                          internasional.”

Pak RT                   : “La gene panjenengan ya wis pirsa ta, Pak. Dadi ya ora susah bungung                           lan   ngelu. Pamarentah jelas wis ngupayakake supaya penyakit kasebut                             ora mlebu   menyang  Indonesia.”

Ilham                      : “Penyakit flu babi punika nyerang sinten kemawon, nggih Pak ?”

Pak RT                   : “Kajaba nyerang manungsa, penyakit iku uga nyerang sato kewan, babi,                        kucing,   lan jaran.”

Kresna                    : “La, kados pundit caranipun virus puniku nyebar nggih, Pak ?”

Pak RT                   : “Virus iku sumebar liwat hawa, yaiku liwat wahing lan watuke wong                             kang lara. Virus iku ora nular liwat daging babi yen dimasak kanthi                                    suhu minimal 71   derajat Celsius.”

Pak Soleh               : “Panjenengan punapa sampun  pirsa gejala-gejalanipun menawi kataman                                   penyakit  puniku, Pak ?”

Pak RT                   : “Yen nyerang manungsa, gejala flu babi memper flu manungsa, yaiku                            demam,  lesu,ngelu, watuk, pilek, tenggorokan loro. Panandang uga                                   ngrasakake muneg-  muneg  muntah, lan diare. Wis, Pak Soleh ora                                    susah wedi lan kuwatir. Sing baku   awake dhewe kudu tansah njaga                                 karesikan lan kudu terus waspada. Rak nggih   makaten ta, Pak Soleh ?”

 

Pak Soleh               : “Leres, Pak. Aja lali ya kowe Ilham lan Kresna. Kowe sakloron uga                               kudu tansah waspada!”

Ilham,                     : “Nggih, Pak.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lampiran 6

 

PEMERINTAH KABUPATEN KARANGANYAR

DINAS PENDIDIKAN DAN KEBUDAYAAN

SMP NEGERI 2 KARANGANYAR

JL. LAWU 203 ( 0271) 495070/ Fax. (0271) 495070

Website : http://www.smpn2-kra.sch.id E-mail : smpn2_kra@ymail.com

================================================================

SOAL PENGAYAAN BAHASA JAWA ( TEKS DIALOG )

KELAS VII SEMESTER GENAP

 

Nama                           : .........................................................

                                                       

Kelas/No. Absen         : .........................................................

 

NO

 

SOAL

WANGSULAN

SCORE

ASILING BIJI

 

1

Sapa wae  paraga kang ana ing pacelathon “Nyasar Rumah Sakit amarga Facebook”

 

 

1-5

 

 

 

2

Kepriye watake paraga kasebut?

 

 

1-5

 

 

3

Tuduhna setting  kang ana ing pacelathon “Nyasar Rumah Sakit amarga Facebook”

 

 

1-5

4

Tulisen amanat/piwulang saka pacelathon “Nyasar Rumah Sakit amarga Facebook”

 

 

 

1-5

Saya mengerjakan soal dengan sungguh-sungguh dan jujur

Tanpa memberi dan meminta bantuan jawaban dari teman,

tanpa menjiplak/ mencontek dari berbagai sumber

 

Tanda tangan

Nilai:

Score Perolehan  x 5

 

 

 

PARIKAN BASA JAWA bu Sulis

  Parikan yaiku Unen-unen kang nduweni tenger: Kedadeyan saka 2 ukara Saben saukara dumadi saka 2 gatra Ukara kaping 1 minangka purwaka Ukar...