RENCANA PELAKSANAAN PEMBELAJARAN (NO: 10)
Satuan Pendidikan : SMP Negeri 2 Karanganyar Kelas/ Semester : VII/ ( Gasal ) Mata Pelajaran : Bahasa Daerah ( Jawa ) Materi Pokok : Teks Pengalaman |
Sub Materi : Teks Pengalaman Pribadi Alokasi Waktu : 2 x 40 (1 pertemuan) * Minggu ke 4 Oktober |
A. KOMPETENSI
DASAR
3.4. Memahami isi teks cerita pengalaman
kejadi
B. TUJUAN PEMBELAJARAN
1.
Membaca
pemahaman teks cerita pengalaman dengan tepat
2.
Mengidentifikasi
teks pengalaman (pengertian, sumber, jenis dan unsur-unsur teks pengalaman)
3.
Mengidentifikasi
parikan (pengertian, jenis dan contoh)
C. LANGKAH-LANGKAH
PEMBELAJARAN
KEGIATAN |
RINCIAN KEGIATAN |
Pendahuluan (10 menit) Kegiatan Inti (60 menit) Penutup (10 menit) |
Ø
Menyapa peserta didik dengan salam, berdoa dan presensi Ø
Apersepsi: Untuk mengarahkan ke materi pembelajaran, peserta didik
diajak
mengingat-ingat pengalaman yang telah dialami. Ø
Menyampaikan
alur/ langkah-langkah PJJ (Penyampaian materi, Mengerjakan LK, Teknik
Pengumpulan) Ø
Memberikan tayangan
power point tentang materi (teks pengalaman, pengertian, sumber, jenis dan unsur-unsur teks
serta pengertian,
jenis dan contoh parikan) Ø
Mengadakan tanya jawab
tentang materi. Ø
Memberi LK (memantau
peserta didik didalam mengerjakan LK) Ø
Mengumpulkan tugas LK Ø
Membantu membuat
simpulan tentang materi yang telah diberikan Ø
Memberi refleksi
(bertanya jawab tentang respond dari peserta didik) Ø
Mengingatkan siswa
tentang pengumpulan tugas Ø
Informasi kegiatan
yang akan datang Ø
Penguatan yang berhubungan dengan sikap |
D. PENILAIAN
1.
Penilaian Sikap : Keaktifan dan kesantunan bahasa
2.
Penilaian Pengetahuan : Perangkat soal yang dikirim dengan aplikasi google form
3.
Penilaian Keterampilan : Hasil mengerjakan LK
Karanganyar, Juli 2020
Mengetahui
Kepala SMP N 2 Karanganyar Guru Bahasa Jawa
Sumarni, S.Pd.,
M.Pd. Dra. Sulistyowati
NIP. 19601006 198112 2 003 NIP.
19670408 200701 2 016
RENCANA PELAKSANAAN PEMBELAJARAN (NO: 11)
Satuan Pendidikan : SMP Negeri 2 Karanganyar Kelas/ Semester : VII/ ( Gasal ) Mata Pelajaran : Bahasa Daerah ( Jawa ) Materi Pokok : Teks Pengalaman |
Sub Materi : Teks Pengalaman Pribadi Alokasi Waktu : 2 x 40 (1 pertemuan) * Minggu ke 4 Oktober |
A. KOMPETENSI
DASAR
4.4. Menulis teks cerita pengalaman
kejadi
B. TUJUAN PEMBELAJARAN
4.
Mencatat
pokok-pokok isi
cerita pengalaman dalam ragam krama
5.
Menceritakan
kembali isi teks cerita pengalaman yang didengarkan secara tertulis
6.
Menulis
teks cerita pengalaman
C. LANGKAH-LANGKAH
PEMBELAJARAN
KEGIATAN |
RINCIAN KEGIATAN |
Pendahuluan (10 menit) Kegiatan Inti (60 menit) Penutup (10 menit) |
Ø
Menyapa peserta didik dengan salam, berdoa dan presensi Ø
Apersepsi: Untuk mengarahkan ke materi pembelajaran, peserta didik
diajak
mengingat-ingat pengertian,
sumber, jenis dan unsur-unsur teks pengalaman. Ø
Menyampaikan
alur/ langkah-langkah PJJ (Penyampaian materi, Mengerjakan LK, Teknik
Pengumpulan) Ø
Memberikan tayangan
power point tentang materi (teks pengalaman, unsur teks) Ø
Mengadakan tanya jawab
tentang materi. Ø
Memberi LK (memantau
peserta didik didalam mengerjakan LK) Ø
Mengumpulkan tugas LK Ø
Membantu membuat
simpulan tentang materi yang telah diberikan Ø
Memberi refleksi
(bertanya jawab tentang respond dari peserta didik) Ø
Mengingatkan siswa
tentang pengumpulan tugas Ø
Informasi kegiatan
yang akan datang Ø
Penguatan yang berhubungan dengan sikap |
D. PENILAIAN
4.
Penilaian Sikap : Keaktifan dan kesantunan bahasa
5.
Penilaian Pengetahuan : Perangkat soal yang dikirim dengan aplikasi google form
6.
Penilaian Keterampilan : Hasil mengerjakan LK
Karanganyar, Juli 2020
Mengetahui
Kepala SMP N 2 Karanganyar Guru Bahasa Jawa
Sumarni, S.Pd.,
M.Pd. Dra. Sulistyowati
NIP. 19601006 198112 2 003 NIP.
19670408 200701 2 016
LAMPIRAN PERTEMUAN PERTAMA
a. Teks
Pengalaman
Dikira Teh, Jebul …
Esuk iku hawane seger. Esuk umun-umun aku wis tangi
amarga sawengi anggonku turu ora bisa pules. Embuh apa sebabe, klisak-klisik
wae ing mangka ora akeh nyamuke. Embuh kagawa rasa seneng amarga bocah
ndesa arep dijak out bond gurune atine mesthine seneng banget. Sawengi
ngeling-eling kok ora padhang-padhang kesusu arep lunga out bond bareng karo kanca-kancane.
Dina Minggu, bocah klas 7 A lan B out bond menyang Museum Ronggawarsita
Semarang saprelu nonton wayang lan gamelan,
Palagan Ambarawa lan Museum Kereta.
Kabeh persiapan wis dakgawa. Bekal saka ibuku ora lali. Aku digawani
godhogan tela pohung lan ngombe sabotol gedhe. Kabeh dakgawe nggendhiyot
ngetoki yen aku bocah ndesa banget. Maklum wae, bocah ndesa ora tau lunga adoh,
lunga sepisan nggembol pangan saka ngomah wedi yen ngelih. Sangu mung
sepuluh ewu. Iku wae wis dipeseni supaya ora dientekake. Aku manut wae. Sadina
sadurunge klambiku wis daklempiti lan
daklebokake tas. Kaya-kaya arep pindhahan wae. Kabeh sedulurku dakpamiti. Saka
adhiku, kakangku, bapak ibuku, pak lik bu lik, pak dhe budhe lan
tangga-tanggaku. Kabeh ora ana sing keri. Nanging cuwane, wong-wong sing dakpamiti mau babar
pisan ora ana sing nyangoni dhuwit. Ing mangka batinku ngarep-arep,
anggonku pamitan mau, mbok manawa ana rejeki nomplok alias nyangoni aku. Kabeh
sing dakpamiti bisa seragam nyangoni slamet. Kabeh wanti-wanti supaya
aku ngati-ati.
Pikiranku pancen ngeres, jan-jane sangu keslametan
iku luwih utama tinimbang sangu dhuwit. Nanging embuh kuwi, aku ya
gumun karo awakku dhewe, wektu iku sing dakpikir kok mung dhuwit wae alias matre. Dhuwit iki jan-jane ya penting,
nanging isih penting keslametan.
Kaya ngapa atiku senenge sawise bis sing
daktunggu-tunggu teka, bis zentrum arane. Atiku gumun, bis kok apik banget, mewah ngono jarene. Dhasar bocah ndesa
kulinane numpak dhipan gratis lan mandheg alias ora mlaku. Numpak bis mewah kaya
ngapa senenge atiku. Kahanan kaya mangkene jebul ora aku dhewe sing
ngalami. Kancaku saklas uga padha aku. Kancaku padha crita yen sawengi ora
bisa turu, pengin cepet-cepet padhang enggal bisa lunga bebarengan oleh snack lan bisa mangan bareng kang sarwa
enak.
Kabeh bocah klas 7A lan B wis mlebu bis jumbuh karo
dhaptar lungguh sing diparingke guru. Sawise kabeh siswa lan guru pendamping mlebu bis, bis zentrum
mlaku alon-alon amarga dalane rame. Watara oleh telung kilo anggone bis zentrum mlaku,
bocah-bocah wis padha pucet rupane karo nyekeli wetenge dhewe- dhewe
pratandha mabuk lan arep muntah, kalebu aku. Sirahku mumet banget lan wetengku
kruwel-kruwel. Ora let suwe saka lungguhan sisih mburi kaprungu swara “hok-hok hok hok hok hok”pratandha para
siswa sing maune padha seneng sanalika cep klakep ora ana swarane. Bocah-bocah padha mabuk.
Mung bocah pira thok kang ora mabuk amarga dheweke wis kulina lunga adoh
dijak wong tuwane. Nanging racake bocah klas 7 A lan B padha
mutah-mutah alias mabuk ing mangka nalika arep mangkat wis diparingi antimo karo
bu guru. Mbok manawa kagawa rasa seneng, bocah-bocah lali ora ngombe antimo.
Bareng wis padha mabuk, antimone lagi diombe dening bocah-bocah.
Sawise bocah-bocah ngombe antimo ora let suwe,
bocah sing maune mabuk padha njenggelek
lan katon seger maneh. Sinambi ngrungokake musik saka bis, bocah-bocah padha
mangan snack lan bekal sing wis digawa dhewe-dhewe. Perjalanan udakara wis sajam,
sedhela maneh tekan Museum Ronggawarsita. Ingkene para siswa bisa nonton
jinise wayang lan gamelan. Ora let suwe
bis sing daktumpaki ngurupake reating
mangiwa pratandha arep menggok ngiwa. Aku sakanca nuli medhun saka bis lan
mlebu ing museum. Ing kene bisa ndeloki jinise wayang kang maneka werna. Kabeh
iku daktulis saprelu kanggo laporan. Ana uga gamelan Jawa ganep. Wis apik tenan
pokoke. Marem atiku ing Museum Ronggawarsita kene. Sawise sawetara ing museum
kene, aku sakanca mlebu ing bis maneh saprelu nerusake perjalanan menyang
Palagan Ambarawa. Saka Semarang watara jam sanga seprapat.
Bis zentrum sing daktumpaki wis mlaku mangidul arahe
ngliwati dalan tol Manyaran. Kurang luwih sajam setengah bis zentrum wis tekan
Ambarawa. Aku takon pak sopir,
ngendikane pak sopir kurang luwih setengah jam maneh wis tekan Palagan
Ambarawa. Bocah-bocah katon enjoy wae
anggone lungguh lan ngrungokake musik bis. Kurang luwih jam sewelas, bis sing
daktumpaki ngriting nengen pratandha arep menggok nengen. Tenan, sisih tengen
dalan Palagan Ambarawa kaya gambar sing ning buku IPS kae. Aku lan kancaku
atine seneng amarga wis tekan ing papan panggonan kang wis dakantu-antu wiwit
dhek wingi.
Awan iku hawane ing Palagan Ambarawa panas banget,
mula banyu ngombe sing dakgawa durung cukup ngadhemke gorokanku sing wiwit mau
krasa garing. Aku lan kancaku nuju warung kang dodol werna-werna. Ana gorengan,
jajanan, sega, teh, es teh, juice,
lan liya-liyane. Bocah-bocah padha dhisik-dhisikan anggone arep ngombe teh lan es teh saka warung mau. Gorokanku krasa
garing banget. Kancaku wis didoli es teh nanging aku durung. Nuju giliranku
digawekake teh, ndilalah dhuwitku keri ing tas ing njero bis. Aku njupuk dhuwit
mau lan pesen karo sing dodol supaya
tehku dideleh meja. Ora let suwe
aku wis tekan ing warung mau. Amarga saking ngelake, aku banjur nyekel gelas
sing ana ing meja cedhake sing dodol. Batinku iki mesthi teh sing dakpesen. Ora
nganggo basa-basi gelas iku mau
dakcekel banjur dakombel. Mak jabrus rasane dudu teh, nanging ora enak babar
pisan. Sawise rada suwe daksawang, jebule ing gelas mau dudu teh, nanging lenga
jlantah/lenga bekas kanggo nggoreng.
Kanca-kancaku padha pingkel-pingkel ngingeti tingkah polahku kang ngombe lenga
jlantah. Sing dodol mung kamitenggengen kaya-kaya ora percaya ndeloki adegan iki.
Ora let suwe aku lan kancaku mlebu maneh ing area Palagan Ambarawa. Aku sakanca mlebu
ing museum, numpak kereta, numpak pesawat jaman Landa, lan dolanan liyane.
Kabeh samubarang ing museum palagan dakcathet. Malah ana uga bocah-bocah kang
foto bareng. Aku uga katut foto ing
museum lan ing ngisor tugu Palagan Ambarawa. Sawise sawetara, bocah-bocah
munggah bis saprelu nerusake marang museum kereta kang mapan ora adoh saka
Palagan Ambarawa.
Sawise tekan museum kereta bocah-bocah padha mudhun
saka bis nuju museum mau. Ing kene bocah-bocah padha ndeloki kereta wiwit jaman
Landa nganti jaman merdheka. Wiwit kereta sing paling kuna nganti kereta sing
rada modern. Kabeh dakdeloki
siji-siji nganti tuntas karo
dakcathet jenenge kereta mau. Watara jam loro awan, bocah-bocah padha ngibadah
Dzuhur-Ashar dijamak lan mangan awan
bebarengan.
Kurang luwih jam telu bocah-bocah
mlebu bis saprelu nerusake perjalanan
bali menyang sekolahan. Sajroning bis, bocah-bocah gayeng nyritakake
pengalamane dhewe-dhewe nganti ora krasa yen bis wis meh tekan sekolahan. Watara jam nem sore bis zentrum wis tekan
sekolahku kanthi slamet. Atiku lan atine
bocah-bocah liyane padha seneng. Wong tuwaku lan wong tuwane kanca-kanca wis padha nunggu.
b. Tegese Teks Pengalaman
Teks
Pengalaman yaiku teks kang nyritakake kedadeyan sing wis kelakon utawa wis tau dialami.
c. Sumber Teks Pengalaman
-
Saka awake dhewe
-
Saka wong liya
d. Jenis Teks Pengalaman
- Pengalaman kang nyenengake
- Pengalaman kang
ngisin-isinake
- Pengalaman kang
mangkelake
- Pengalaman kang
nrenyuhakae
LEMBAR KEGIATAN
SISWA
NO |
ISI
POKOK CRITA PENGALAMAN |
PIWULANG/
NILAI KARAKTER |
|
|
|
LAMPIRAN PERTEMUAN KEDUA
a. Teks
Pengalaman
MACANE KUWALIK
Sasuwene
iki Amir (jeneng singlon) ngaji ing pondhoke Pak Kyai Zamroni. Lumrahe santri
sinau kitab kuning lan kitab-kitab liyane. Sing jeneng kitab iku olehe maca
saka tengen mangiwa kaya dene maca Al Quran. Amir kalebu santri senior, mula
dening Kyai Zamroni asring dipatah nggenteni mulang santri-santri anyar.
Sawijining
dina Amir krasa mriyang, awake pating greges lan panas. Kanca-kanca santri
liyane matur marang Pak Kyai supaya Amir diundangake Pak Mantri. Sawise
dipriksa Pak Mantri, Amir pancen dinyatakake lara flu amarga kekeselen lan
owah-owahan mangsa.
Amir
diparingi obat dening Pak Mantri supaya diombe manut tulisan kang ana ing
bungkuse obat. Pak Mantri ora kober njlentrehake carane ngombe obat amarga
selak arep tindak mriksa pasien maneh. Pak Mantri uga nganggep yen masyarakat
saiki wis padha ngerti carane/ aturane ngombe obat. Ing bungkus obat kasebut
ana tulisan 3 x 1. Mesthine ngemu teges diombe kaping telu sedina, olehe ngombe
siji-siji. Cacahe obat ana telung bungkus. Dadi saben ngombe obat ana telung
pil.
Nanging
beda kang dumadi ing pikirane Amir. Amir anggone negesi yaiku olehe ngombe
obate sedina pisan, saemplokan telung pil saka saben bungkus. Dadi sepisan
ngombe obat cacahe sangan pil. Sawise ngombe obat Amir ora ngrasakake mriyange
suda, nanging jantunge malah nitir cepet banget. Klambine teles kebes amarga
sakawak metu kringet adhem kaya dene mentas nyambut gawe abot.
Pak
Kyai kang nampa lapuran dadi bingung. Arep sujana marang Pak Mantri kok ora
apik, bareng ditakokake marang para santri jebul Amir pancen salah maca aturan
ngombe obat. Dadine over dosis. Enggal-enggal Amir digawa menyang rumah sakit.
Tujune isih ketulungan.
Aku
njupuk dudutan mbok menawa kesalahane Amir iku akibat pakulinane maca kitab.
Dadi sakabehing wacan embuh abasa Arab utawa abasa liyne tetep wae diwaca saka
tengan mengiwa. Ana-ana wae.
(Jaya Baya No. 39,
minggu IV Mei 2014. Kanthi kabesut sawetara)
b. Pengertian Parikan
Kang diarani parikanyaiku: Unen-unen
mawa paugeran telung warna,Dene titikane:
1. Kadadean saka rong ukara kang dapukane nganggo
purwakanti guru-swara.
2. Saben saukara kadadean saka 2 gatra.
3. Ukara kapisan mung minangka purwaka ; dene ,,ngese”
utawa ,,,wose” dumunung ing ukara kapindo.
Tuladha :
Tawon madu, ngisep sekar. (Ukara kapisan, 2 gatra).
Calon Guru, kudu sabar.(Ukara kapindo, 2 gatra).
4. Gunanepurwaka (ukara kapisan) mung dianggo narikkawigatene wong kang
nedya dikandani utawa dipituturi. Prelune, supaya ing
sadurunge ukara kang isi, ”ngese” utawa ”wose” dikandakake, wong sing nedya
dikandani wis ketarik atine, satemah banjur nggatekake marang, ” wose kang baku” (ukara kapindho) kang satemene lagi arep
diucapake .Marga nggatekake, bisa ngreti temenan marang maksude ukara kang isi, ”ngese” (ukara kapindho).
Manut cacahing wanda, parikan iku kena diperang dadi telu, yaiku :
a. Parikan kang kadadean saka (4 wanda + 4 wanda ) X 2.
Tuladha :
Iwak bandeng, durung waju. (4 wanda + 4 wanda).
` Priya ngganteng, sugih ngelmu. (4 wanda + 4 wanda).
b. Parikan kang kadadean saka (4 wanda + 8 wanda) X 2
Tuladha :
Kembang adas, sumebar tengahing alas. (4 wanda + 8 wanda)
Tuwas Tiwas, nglabuhi wong ora waras. (4 wanda + 8
wanda).
c. Parikan kang kadadean saka ( 8 wanda + 8 wanda ) X 2
Tuladha :
Enting-enting gula jawa, sabungkus isine sanga.
Ingatase para siswa, wajib seneng nggubah basa.
Parikan sing kadadean saka (8 wanda +8 wanda) X 2,
sawaneh ana sing ngarani
parikan patang pada. Iku kliru,
sebab tembung, ”pada”¸ iku
tumrap reriptan kanggone mung ana ing tembang. Dene yen tembung, ”pada” iku sing dikarepake kudu ditegesi ”ukara” uga
kliru, sebab parikan iku ora ana sing
kadadean saka patang ukara. Parikan iku kudu mung rong ukara,
siji-sijining ukara kadadean saka 2 gatra; dadi kabeh ana 4 gatra. Wondene carane nulis 4
gatra iku, kena bae didadekake 4 larik.
Tuladha ing aksara c,
kang kasebut ing dhuwur iku kena katulis mangkene:
Enting-enting
gula jawa
Sabungkus
isine sanga
Ingatase
para siswa
Wajib
seneng nggubah basa
Wong-wong utawa bocah-bocah kang ora kepetung ing
golongane wong pasinaon (kayata: tukang becak,bocah angon.lsp) terkadang
ngucapake parikan sing ora nglungguhi paugeran.
Tuladha :
Ngetan,
bali ngulon. (2 wanda + 4 wanda).
Tuwas
edan, nora klakon. (4 wanda + 4 wanda).
5. Carane ngarang parikan
Sing dikarang luwih dhisik ukara kapindho, yaiku ukara
sing isi, ”ngese” utawa,
”wose”. Ukarane kadadean saka 4 wanda + 4 wanda, utawa 4
wanda + 8 wanda, utawa 8 wanda + 8 wanda.
Sawise rampung pangarange ukara kapindho, banjur ngarang
ukara kapisan ,
yaiku ukara kang mung dianggo purwaka. Kehing wandane pada karo ukara kapindho, lan dhapukane kudu mujudake purwakanti
guru-swara karo ukara
sing kapindho.
Perangan sing
ana ing crita pengalaman:
1. Apa sing bakal dicritakake
2. Sapa wae paraga ing crita
3. Kapan kedadeyane
4. Ing ngendi wae panggonan kedadeyane
5. Kena apa/ apa sebabe bisa dumadi
pengalaman kasebut
6. Kepriye dumadine pengalaman kasebut
LEMBAR KERJA SISWA
Tulisen salah siji pengalamanmu sing nabet ing
atimu!
KISI-KISI PENILAIAN HARIAN
NO |
NO. KI |
KD |
MATERI POKOK |
INDIKATOR SOAL |
BENTUK
SOAL |
NO.
SOAL |
3 |
3 |
3.4 Memahami isi teks cerita pengalaman |
Teks cerita pengalaman dengan judul “Dikira Teh Jebu...” |
Ø Menjelaskan pengertian teks pengalaman Ø Menjawab pertanyaan tentang isi teks cerita pengalaman Ø Menyebutkan jenis-jenis teks pengalaman |
P G P G P G |
1 2 - 9 10 |
LAMPIRAN SOAL ASPEK PENGETAHUAN
DINAS
PENDIDIKAN DAN KEBUDAYAAN
SMP
NEGERI 2 KARANGANYAR
JL.
LAWU 203 ( 0271) 495070/ Fax. (0271) 495070
Website
: http://www.smpn2-kra.sch.id E-mail : smpn2_kra@ymail.com
================================================================
PENILAIAN HARIAN BAHASA JAWA ( CERITA PENGALAMAN
)
KELAS
VII SEMESTER GASAL TH. 2020/2021
ASPEK PENGETAHUAN
Wangsulana
pitakon iki kanthi cara milih pratelan ing aksara a, b,c utawa d sing kokanggep
paling bener!
1.
Teks pengalaman iku
nyritakake kedadeyan kang ... .
A.
durung dilakoni
B.
arep dilakoni
C.
wis dilakoni
D.
meh dilakoni
2.
Esuk iku hawane seger. Esuk umun-umun aku wis tangi
amarga sawengi anggonku turu ora bisa pules. Embuh apa sebabe, klisak-klisik
wae ing mangka ora akeh nyamuke. Embuh
kagawa rasa seneng amarga bocah ndesa arep dijak out bond gurune atine mesthine
seneng banget. Sawengi ngeling-eling kok ora padhang-padhang kesusu arep lunga out bond bareng karo kanca-kancane.
Manut andharan
ing ndhuwur, paraga aku anggone tangi ing wanci esuk banget, jalaran...
.
A. akeh nyamuke
B. seneng amarga arep piknik
C. sewengi mung kepengin enggal parak esuk
D. anggone turu ora bisa pule
3.
Dina Minggu, bocah klas 7 A lan B out bond menyang Museum Ronggawarsita Semarang saprelu nonton wayang
lan gamelan, Palagan Ambarawa lan Museum Kereta. Kabeh persiapan wis dakgawa. Bekal
saka ibuku ora lali. Aku digawani godhogan tela pohung lan ngombe sabotol
gedhe.
Ing ngisor iki tujuane kegiatan out bond bocah klas 7 A lan B, kajaba... .
A. Museum wayang Semarang
B. Museum Ronggawarsita
C. Palagan Ambarawa
D. Museum Kereta
4.
Kaya ngapa atiku senenge sawise bis sing
daktunggu-tunggu teka, bis zentrum arane. Atiku gumun, bis kok apik banget, mewah ngono jarene. Dhasar bocah ndesa kulinane numpak dhipan gratis
lan mandheg alias ora mlaku. Numpak bis mewah kaya ngapa senenge atiku.
Sawise bis teka paraga aku atine dadi
gumun, amarga... .
A. bis Zentrum bis kang paling apik
B. ngerti bis kang apik lan mewah
C. bisa
numpak bis gratis
D. dheweke
mung wong ndesa
5.
Nuju giliranku digawekake teh, ndilalah dhuwitku
keri ing tas ing njero bis. Aku njupuk dhuwit mau lan pesen karo sing dodol
supaya tehku dideleh meja. Ora let suwe aku wis tekan ing warung
mau. Amarga saking ngelake, aku banjur nyekel gelas sing ana ing meja cedhake
sing dodol. Batinku iki mesthi teh sing dakpesen. Ora nganggo basa-basi gelas iku mau dakcekel banjur
dakombe. Mak jabrus rasane dudu teh, nanging ora enak babar pisan. Sawise rada
suwe daksawang, jebule ing gelas mau dudu teh, nanging lenga jlantah/lenga bekas kanggo nggoreng. Kanca-kancaku padha
pingkel-pingkel ngingeti tingkah polahku kang ngombe lenga jlantah.
Sebabe kanca-kancane paraga aku padha
ngguyu kepingkel-pingkel yaiku... .
A. ngerti dhuwite paraga aku keri ing bis
B. ngerti polah tingkahe paraga aku ngombe
es teh.
C. ngerti polah tingkahe paraga aku ngombe
es teh kleru jlantah.
D. ngerti polah tingkahe paraga aku mlayu-mlayu
pesen es teh.
6.
Sawise rada suwe daksawang, jebule ing gelas mau
dudu teh, nanging lenga jlantah. Sing diarani jlantah yaiku...
.
A. lenga kang isih anyar
B. lenga kang durung kanggo nggoreng
C. lenga kang arep dinggo nggoreng
D. lenga bekas kang dinggo nggoreng
7.
Ora let suwe aku lan kancaku mlebu maneh ing area Palagan Ambarawa. Aku sakanca mlebu
ing museum, numpak kereta, numpak pesawat jaman Landa, lan dolanan liyane.
Kabeh samubarang ing museum palagan dakcathet. Malah ana uga bocah-bocah kang
foto bareng. Aku uga katut foto ing
museum lan ing ngisor tugu Palagan Ambarawa.
Ing ngisor iki sing ditindakake ing area Palagan Ambarawa,
kajaba... .
A. foto-foto bareng ing ngisor tugu Palagan
Ambarawa
B. nyathet samubarang ing museum
C. numpak jaran ing cedhak museum
D. numpak pesawat jaman
Landa
8.
Sawise tekan museum kereta bocah-bocah padha mudhun
saka bis nuju museum mau. Ing kene bocah-bocah padha ndeloki kereta wiwit jaman
Landa nganti jaman merdheka. Wiwit kereta sing paling kuna nganti kereta sing
rada modern. Kabeh dakdeloki
siji-siji nganti tuntas karo
dakcathet jenenge kereta mau. Watara jam loro awan, bocah-bocah padha ngibadah
Dzuhur-Ashar dijamak lan mangan awan
bebarengan.
Ing ngisor iki sing ditindakake bocah-bocah
nalika ing Museum Kereta, kajaba... .
A. sholad Dzuhur - Azar tanpa dijamak
B. padha ndeloki kereta
wiwit jaman Landa nganti jaman merdheka.
C. padha ndeloki kereta wiwit kereta sing paling
kuna nganti kereta sing rada modern.
D. nyathet jenenge kereta-kreta
ing museum mau.
9.
Bocah-bocah tekan sekolahan wanci tabuh... .
A. telu sore
B. papat sore
C. lima sore
D. enem sore
10.
Watara jam nem sore bis zentrum wis tekan sekolahku
kanthi slamet. Atiku lan atine
bocah-bocah liyane padha seneng. Wong tuwaku lan wong tuwane kanca-kanca wis padha nunggu.
Manut pratelan kasebut, pengalaman kang dialami
bocah-bocah iku kalebu jinise pengalaman kang... .
A. nrenyuhake
B. nyenengake
C. mangkelake
D. ngisin-isinake
LAMPIRAN LEMBAR JAWAB
LEMBAR JAWAB PENILAIAN HARIAN BAHASA JAWA
MATERI TEKS PENGALAMAN
SEMESTER GASAL TAHUN 2020/2021
Nama :...................................................................... Kelas/ No: ................
NO |
JAWABAN |
NO |
JAWABAN |
NILAI |
||||||
1 |
A |
B |
C |
D |
6 |
A |
B |
C |
D |
|
2 |
A |
B |
C |
D |
7 |
A |
B |
C |
D |
|
3 |
A |
B |
C |
D |
8 |
A |
B |
C |
D |
|
4 |
A |
B |
C |
D |
9 |
A |
B |
C |
D |
|
5 |
A |
B |
C |
D |
10 |
A |
B |
C |
D |
Saya
mengerjakan dengan jujur, tanpa menyontek dari sumber apapun, tanpa
bekerjasama dengan siapapun. |
Tanda Tangan Siswa |
Komentar
Orang tua |
Tanda tangan Ortu |
LAMPIRAN KUNCI JAWAB DAN NORMA PENILAIAN
KUNCI JAWABAN
DAN NORMA NILAI
PENILAIAN HARIAN (MATERI TEKS PENGALAMAN)
MATA
PELAJARAN BAHASA JAWA KELAS VII
SEMESTER GASAL
TAHUN
2020/2021
NO |
JAWAB |
1 |
C |
2 |
D |
3 |
A |
4 |
B |
5 |
C |
6 |
D |
7 |
C |
8 |
A |
9 |
D |
10 |
B |
Setiap soal yang jawabannya benar diberi scor
1
NILAI = Jumlah Benar x 10
LAMPIRAN KETERAMPILAN
DINAS
PENDIDIKAN DAN KEBUDAYAAN
SMP
NEGERI 2 KARANGANYAR
JL.
LAWU 203 ( 0271) 495070/ Fax. (0271) 495070
Website
: http://www.smpn2-kra.sch.id E-mail : smpn2_kra@ymail.com
================================================================
PENILAIAN HARIAN BAHASA JAWA ( CERITA
PENGALAMAN )
KELAS
VII SEMESTER GASAL TH. 2019/2020
ASPEK KETERAMPILAN
Nama :
................................................ Kelas / No.
Absen : .............
Critakna pengalaman “Dikira Teh
Jebul...” nganggo basa ragam krama!
LAMPIRAN 7
KISI-KISI REMIDI
Jenis Sekolah : SMP Negeri 2 Karanganyar
Kelas
/ Semester : VII
(Tujuh)/ Gasal
Mata Pelajaran : Bahasa Jawa
Bentuk
/ Jumlah Soal : Essay
= 3
Kurikulum : Kurikulum
2013
Alokasi
Waktu : di luar jam KBM
NO |
KOMP.
INTI |
KOMP.
DASAR |
KELAS/ SEMT |
MATERI POKOK |
INDIKATOR SOAL |
NO.
SOAL |
3 |
Memahami pengetahuan
(faktual, konseptual, dan prosedural) berdasarkan
rasa ingin tahunya tentang ilmu
pengetahuan, teknologi, seni, budaya terkait dengan fenomena
dan kejadian tampak mata. |
3.4. Memahami isi teks cerita pengalaman |
VII/ 1 |
Ø Teks Cerita Pengalaman |
v Menjelaskan
kegiatan yang akan dilaksananakan oleh siswa kelas VII
A dan B pada hari Minggu v Menyebutkan kegiatan yang dilakukan di moseum Ranggawarsita v Menyebutkan kegiatan yang dilakukan di moseum Palagan Ambarawa |
1 2 3 |
LAMPIRAN SOAL REMIDI
DINAS
PENDIDIKAN DAN KEBUDAYAAN
SMP
NEGERI 2 KARANGANYAR
JL.
LAWU 203 ( 0271) 495070/ Fax. (0271) 495070
Website
: http://www.smpn2-kra.sch.id E-mail : smpn2_kra@ymail.com
================================================================
SOAL REMIDI BAHASA JAWA (CERITA
PENGALAMAN)
KELAS VII SEMESTER GASAL TH. 2020/2021
Nama :
................................................ Kelas / No.
Absen : .............
Diperdengarkan bacaan cerita
pengalaman “Dikira Teh Jebul...”
No |
Pitakon |
Wangsulan |
Score |
||
1 |
Sing
arep ditindakake bocah kelas 7A lan 7B nalika dina Minggu yaiku.... |
|
1-5 |
||
2 |
Sing
bisa ditonton lan ditindakake bocah-bocah ing
njero museum Ranggawarsita yaiku... |
|
1-5 |
||
3 |
Sing
ditindakake bocah-bocah ing njero museum Palagan Ambarawa yaiku... |
|
1-5 |
||
Saya
mengerjakan dengan jujur, tanpa menyontek dari sumber apapun, tanpa
bekerjasama dengan siapapun. |
Tanda Tangan |
Nilai |
Komentar: |
||
LAMPIRAN SOAL PENGAYAAN
DINAS
PENDIDIKAN DAN KEBUDAYAAN
SMP
NEGERI 2 KARANGANYAR
JL.
LAWU 203 ( 0271) 495070/ Fax. (0271) 495070
Website
: http://www.smpn2-kra.sch.id E-mail : smpn2_kra@ymail.com
================================================================
SOAL PENGAYAAN BAHASA JAWA (CERITA
PENGALAMAN)
KELAS VII SEMESTER GASAL TH. 2020/2021
Nama :
......................................................... Kelas
/ No. Absen : .............
Ayo golek
tuladha pengalaman ing kalawarti banjur nulis ringkesan crita pengalaman kasebut nganggo basa krama!
Ancer-ancer ngringkes crita yaiku:
1. Sapa sing dicritakake
2. Kapan dumadine
3. Ing ngendi papan panggonane kedadeyan
4. Kepriye lumakune kedadeyan
LAMPIRAN PENILAIAN SIKAP
Penilaian perkembangan sikap Spiritual dan Sosial dalam
bentuk jurnal
JURNAL PERKEMBANGAN SIKAP
SPIRITUAL DAN SOSIAL
Nama
Sekolah : SMP Negeri 2
Karanganyar
Kelas/Semester : VII / Semester 1
Tahun
Pelajaran : 2020/2021
No |
Hari/Tgl. |
Jam Ke |
Kelas/No |
Nama Siswa |
Catatan Perilaku |
Butir Sikap |
Tindak Lanjut |
Hasil |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|