RENCANA PELAKSANAAN PEMBELAJARAN (NO: 1)
Satuan Pendidikan : SMP Negeri 2 Karanganyar Kelas/ Semester : VII/ ( Gasal ) Mata Pelajaran : Bahasa Daerah ( Jawa ) Materi Pokok : Teks narasi |
Sub Materi : Teks narasi tentang peristiwa
atau Kejadian Alokasi Waktu : 2 x 40 (1 pertemuan) * Minggu ke 4 Juli |
A. KOMPETENSI
DASAR
3.1. Memahami
isi teks narasi
tentang peristiwa atau kejadian
kejadian
B. TUJUAN
PEMBELAJARAN
1.
Mengidentifikasi teks narasi
2.
Mengartikan kata-kata
yang dianggap sulit yang terdapat dalam teks narasi tentang peristiwa atau kejadian.
3.
Mengidentifikasi bentuk kata yang terdapat
didalam teks (tembung
lingga dan tembung andhahan)
4.
Nyritakake isine teks narasi
C. LANGKAH-LANGKAH
PEMBELAJARAN
KEGIATAN |
RINCIAN KEGIATAN |
Pendahuluan (10 menit) Kegiatan Inti (60 menit) Penutup (10 menit) |
1.
Menyapa peserta didik dengan salam, berdoa dan cek
kehadiran siswa 2.
Apersepsi:
Untuk mengarahkan ke
materi pembelajaran, peserta didik diingatkan kembali dengan uraian
tentang jenis dan macam teks. 3.
Menyampaikan
tujuan pembelajaran. 4.
Menyampaikan alur/ langkah-langkah
PJJ (Penyampaian materi, Mengerjakan LK, Teknik Pengumpulan Tugas) 1.
Memberikan tayangan power point tentang materi
teks narasi Gunung Kelud Njeblug Maneh 2.
Mengadakan tanya jawab tentang materi 3.
Memberi LK (memantau peserta didik didalam
mengerjakan LK) 4.
Mengumpulkan hasil tugas LK 1.
Membantu membuat simpulan tentang materi yang
telah diberikan 2.
Memberi refleksi (bertanya jawab tentang respond
dari peserta didik) 3.
Mengingatkan siswa tentang teknik pengumpulan
tugas 4.
Informasi kegiatan yang akan datang 5.
Penguatan yang berhubungan dengan sikap |
D. PENILAIAN
1.
Penilaian Sikap : Keaktifan dan kesantunan bahasa
2.
Penilaian Pengetahuan : Perangkat soal yang dikirim dengan aplikasi google form
3.
Penilaian Keterampilan : Hasil mengerjakan LK
.
Karanganyar, Juli 2020
Mengetahui
Kepala SMP N 2 Karanganyar Guru
Bahasa Jawa
Sumarni, S.Pd.,
M.Pd. Dra. Sulistyowati
NIP. 19601006 198112 2 003 NIP.
19670408 200701 2 016
RENCANA PELAKSANAAN PEMBELAJARAN (NO: 2)
Satuan Pendidikan : SMP Negeri 2 Karanganyar Kelas/ Semester : VII/ ( Gasal ) Mata Pelajaran : Bahasa Daerah ( Jawa ) Materi Pokok : Teks narasi |
Sub Materi : Teks narasi tentang peristiwa
atau Kejadian Alokasi Waktu : 2 x 40 (1 pertemuan) * Minggu ke 5 Juli |
A. KOMPETENSI
DASAR
4.1. Menulis
ringkasan teks narasi tentang peristiwa atau kejadian
kejadian
B. TUJUAN
PEMBELAJARAN
1.
Menulis ringkasan teks narasi tentang peristiwa atau kejadian
2. Menyusun teks narasi
C. LANGKAH-LANGKAH
PEMBELAJARAN
KEGIATAN |
RINCIAN KEGIATAN |
Pendahuluan (10 menit) Kegiatan Inti (60 menit) Penutup (10 menit) |
1.
Menyapa peserta didik dengan salam, berdoa dan cek
kehadiran siswa 2.
Apersepsi:
Untuk mengarahkan ke
materi pembelajaran, peserta didik diingatkan kembali dengan uraian
tentang teks narasi dan bentuk kata. 3.
Menyampaikan
tujuan pembelajaran. 4.
Menyampaikan alur/ langkah-langkah
PJJ (Penyampaian materi, Mengerjakan LK, Teknik Pengumpulan Tugas) 1.
Memberikan tayangan
power point tentang materi teks narasi Pandemi Corona 2.
Mengadakan tanya jawab
tentang materi 3.
Memberi LK (memantau
peserta didik didalam mengerjakan LK) 4.
Mengumpulkan tugas LK 1.
Membantu membuat simpulan tentang materi yang
telah diberikan 2.
Memberi refleksi (bertanya jawab tentang respond
dari peserta didik) 3.
Mengingatkan siswa tentang teknik pengumpulan
tugas 4.
Informasi kegiatan yang akan datang 5.
Penguatan yang berhubungan dengan sikap |
D. PENILAIAN
4.
Penilaian Sikap : Keaktifan dan kesantunan bahasa
5.
Penilaian Pengetahuan : Perangkat soal yang dikirim dengan aplikasi google form
6.
Penilaian Keterampilan : Hasil mengerjakan LK
.
Karanganyar, Juli 2020
Mengetahui
Kepala SMP N 2 Karanganyar Guru
Bahasa Jawa
Sumarni, S.Pd.,
M.Pd. Dra. Sulistyowati
NIP. 19601006 198112 2 003 NIP.
19670408 200701 2 016
RENCANA PELAKSANAAN PEMBELAJARAN (NO: 3)
Satuan Pendidikan : SMP Negeri 2 Karanganyar Kelas/ Semester : VII/ ( Gasal ) Mata Pelajaran : Bahasa Daerah ( Jawa ) Materi Pokok : Teks narasi |
Sub Materi : Teks narasi tentang peristiwa
atau Kejadian Alokasi Waktu : 2 x 40 (1 pertemuan) * Minggu ke 1 Agustus |
A. KOMPETENSI
DASAR
3.1. Memahami isi teks narasi
tentang peristiwa atau kejadian
kejadian
B. TUJUAN
PEMBELAJARAN
3.
Mengidentifikasi
unsur-unsur intrinsik yang terdapat didalam teks
4.
Mengungkapkan
isi pokok teks narasi
5.
Menanggapi isi
teks narasi
C. LANGKAH-LANGKAH
PEMBELAJARAN
KEGIATAN |
RINCIAN KEGIATAN |
Pendahuluan (10 menit) Kegiatan Inti (60 menit) Penutup (10 menit) |
1.
Menyapa peserta didik dengan salam, berdoa dan cek
kehadiran siswa 2.
Apersepsi:
Untuk mengarahkan ke
materi pembelajaran, peserta didik diingatkan kembali dengan uraian
tentang teks narasi 3.
Menyampaikan
tujuan pembelajaran. 4.
Menyampaikan alur/ langkah-langkah
PJJ (Penyampaian materi, Mengerjakan LK, Teknik Pengumpulan Tugas) 1.
Memberikan tayangan
power point tentang materi teks narasi Kedadeyan Ing
Kamar Mandi 2.
Mengadakan tanya jawab
tentang materi 3.
Memberi LK (memantau
peserta didik didalam mengerjakan LK) 4.
Mengumpulkan tugas LK 1.
Membantu membuat simpulan tentang materi yang telah
diberikan 2.
Memberi refleksi (bertanya jawab tentang respond
dari peserta didik) 3.
Mengingatkan siswa tentang teknik pengumpulan
tugas 4.
Informasi kegiatan yang akan datang 5.
Penguatan yang berhubungan dengan sikap |
D. PENILAIAN
7.
Penilaian Sikap : Keaktifan dan kesantunan bahasa
8.
Penilaian Pengetahuan : Perangkat soal yang dikirim dengan aplikasi google form
9.
Penilaian Keterampilan : Hasil mengerjakan LK
.
Karanganyar, Juli 2020
Mengetahui
Kepala SMP N 2 Karanganyar Guru Bahasa Jawa
Sumarni, S.Pd.,
M.Pd. Dra. Sulistyowati
NIP. 19601006 198112 2 003 NIP.
19670408 200701 2 016
LAMPIRAN PERTEMUAN 2
* MATERI
A. TEKS
NARASI
Gunung Kelud Njeblug
Maneh
Nalika surya kaping 13
Pebruari 2014, Gunung Kelud ngalami gempa vulkanik kaping 190. Gempa vulkanik
mau luwih dahsyat maneh nalika jam
12.00 nganti 18.00 nganti ping 442. Nalika jam 9 bengi luwih 15 menit, status Gunung Kelud saka siaga dadi
awas, mula ing tlatah iki warga banjur padha ngungsi. Kurang luwih 5 km saka
kawah Kelud wis disterilke saka kegiyatan manungsa. Kurang luwih jam 10 bengi, kegiyatan manungsa diendheg utawa disterilke kang maune radhius
5 km, saiki dadi radhius 10 km. Iku kabeh kanggo keamanan amarga gunung Kelud
wis ngetokake lahar panas lan awu vulkanik.
Udan krikil saka Gunung Kelud sansaya ndadi, saengga para
warga kumudu-kudu diungsekake mligine warga ing tlatah Kecamatan Ngancar,
Kedhiri, lan Kota Pare Kedhiri. Miturut rekomendasi
saka Pusat Vulkanologi, Mitigasi, lan Bencana Geologi (PVMBG), tlatah Wates didadekake panggonan ngungsi warga kang
mapan ing tlatah radhius 10 km saka
Gunung Kelud amarga erupsi tipe eksplosif
kaya ing taun 1990 bisa dumadi kanthi dahsyat. Kaya dene kang diramal
sadurunge, nalika jam 10 bengi luwih 50 menit surya kaping 13 Pebruari 2014,
Gunung Kelud njeblug mawa ledhakan tipe
eksplosif. Gunung Kelud ngetokake
awu vulkanik kurang luwih 17 km dhuwure lan ngetokake krikil kanthi
kekuwatan 25 km adohe. Swarane ledhakan kaprungu nganti Solo lan Yogja kang
adohe kurang luwih 200 km malah nganti tekan Purbalingga kang adohe kurang
luwih 300 km saka Gunung Kelud. Nalika jam 1 bengi utawa dini hari yaiku tangal 14
Februari 2014, swarane Gunung
Kelud njeblug nganti tekan Jombang. Wong-wong kang mapan ing Kabupaten Kedhiri
rumangsa miris atine nyekseni Gunung Kelud “ngamuk” ngetokake lahar vulkanik
kang sansaya nggegirisi. Watara jam 2 bengi swara gemuruh Gunung Kelud rada kurang mung wae isih ngetokake awu
vulkanik. BMKG isih tetep waspada lan tetep ngungsekake para warga adohe
kira-kira 10 km.
B. TEMBUNG LINGGA LAN TEMBUNG ANDHAHAN
Ø Tembung
Lingga yaiku tembung kang durung owah saka asale
Ø Tembung
Andhahan yaiku tembung kang wis owah saka asale
Owahe
sarana:
- Ditambah:
* Ngarep
(ater-ater)
* Tengah
(seselan)
* Mburi
(panambang)
* Ngarep
mburi
* Tengah
mburi
- Dirangkep:
* Kabeh
tembunge (dwi lingga)
* Wanda
ngarep (dwi purwa)
* Wanda
mburi (dwi wasana)
- Dicambor/ dicampur
Ø Tembung
lingga kang kawuwuhan panambang -an diarani tembung wisesana lingga
Tuladha
: ruwat + -an == ruwatan
Ø Tembung
lingga kang kawuwuhan seselan -in- diarani tembung tanggap na
Tuladha : sebat + -in- == sinebat
C. LEMBAR
KERJA SISWA
1.
Nalika Gunung Kelud njeblug, ing wanci tabuh 09
bengi luwih 15 menit iku ana kedadeyan apa?
2.
Apa sing ditindakake nalika
Gunung Kelud wis udan krikil nganstu ndadi?
3.
Apa akibate nalika Gunung Kelud
njeblug?
LAMPIRAN PERTEMUAN
2
* MATERI
A. TEKS
NARASI
Pandhemi Corona
Dina Rebo Surya kaping 11 Maret 2020 salah
sawijining pasien sing nandhang lelara
positif corona tilar donya sawise dirawat ing rumah sakit
paling gedhe ing Solo.
Esuke yaiku ing dina Kemis surya
kaping 12 Maret 2020. Pihak rumah sakit nganakake patemon karo para wartawan
sarta ngandharake manawa pasien sing tialar donya iku pancen bubar nekani
sawijining acara ing Bogor lan saka asiling tes dinyatakake manawa positif
corona
Dina
Jumat surya kaping 13 Maret 2020, walikota
Solo netepake status KLB (Kejadian Luar Biasa), amarga warga cacah loro
pancen positif Corona. Kedadeyan iku
njalari kegiatan para siswa ditindakake ing omahe dhewe-dhewe suwene 14 dina.
Kedadeyan kasebut banjur dieloni
dening kabupaten-kabupaten liyane kalebu Karanganyar. Dina Setu surya kaping 14
Maret 2020 kabeh para siswa ing karanganyar wiwit nindakake kegiatan ana ing
omah suwene 14 dina. Kahanan kasebut ndadekake kegiatan PTS sing maune bakal
dianakake ing dina Senin surya kaping 15 nganti Setu surya kaping 20 maret 2020
kapeksa cabar dianakake
Pat belas (14) dina suwene tetela kahanan isih
durung bisa dikandhakake bebas saka corona. Ing wektu kasebut malah Menteri Pendidikan dan Kebudayan
ngetokake Surat Edaran Nomor 4 Tahun 2020 tentang Pelaksanaan Kebijakan
Pendidikan dalam masa darurat penyebaran virus Corona, Nalika dina Selasa 24 Maret 2020. Surat Edaran iku uga
ngemot kawicaksanan Mendikbud babagan
Ujian Nasional mligi tahun 2020
ora dianakake, ya amarga sansaya ngrebdane virus Corona ing Indonesia lan ing
donya.
Nganti tekan rampunge tahun pelajaran 2019/2020,
para siswa isih padha nindakake kegiatan ing omah. Pasinaon ditindakake ing
ngomah kanthi cara daring. Kahanan iki isih lumaku nganti tekan awale tahun
pelajaran anyar yaiku ing taun 2020/2021. Kabeh durung padha ngerti kapan bakal rampung, Corona bakal
ilang saka bumi Indonesia. Mbok menawa
yen kabeh padha ngecakake protokol kesehatan kabeh padha kalis saka
bebaya corona, lan sing paling wigati kabeh kudu tansah ndedonga nyenyuwun
marang Gusti supaya kahanan enggal pinaringan ayem tentrem maneh.
B. UNGGAH-UNGGUH BASA JAWA
Unggah-ungguhing
Basa
iku antarane kaya ing ngisor iki:
1. Ngoko lugu
Titikan/
wujude: - Kabeh tembunge ngoko
-
Ater-ater lan panambang ngoko
Sing nganggo:
1.
Bocah marang bocah
2. Wong tuwa marang bocah
3. Bapak Ibu
marang putrane
4. Pimpinan marang andhahan
5. Bendara marang
abdi
6. Guru marang
murid
7. Wong ngudarasa
2. Ngoko
alus
Titikane
: - Tembung ngoko dicampur
tembung krama inggil & andhap
- Ater-ater
lan panambang ngoko
Sing
Nganggo:
1. Wong tuwa marang mong tuwa sing
wis kulina
2. Wong tuwa marang wong nom kang
drajade luwih dhuwur
3. Krama
alus
Titikane : - Ngunakake tembung krama lan krama inggil & andhap
-
Ater-ater lan panambang krama
Sing
nganggo
1. Wong tuwa
marang wang tuwa kang durung kulina
2. Murid marang guru
3. Anak marang bapak ibune
4. Bocah/ wong nom marang wong tuwa
5. Andhahan marang pimpinan
6. Abdi marang bendara
C. LEMBAR
KERJA SISWA
Coba
kowe gawea teks narasi wiwit kowe pendaftaran ing SMP nganti ditampa ing SMP!
LAMPIRAN
PERTEMUAN 3
* MATERI
A. TEKS
NARASI
Kedadeyan ing Kamar Mandhi
Sawise sawetara
anggonku ngobrol karo Pak Jaya, aku banjur pamit menyang kamar mandhi. Aku
kelingan yen durung sholat Isya. Aku mangkat wudhu. Nalika aku wudhu, krasa yen
ana tangan kang ngelus-elus gegerku. Aku kaget banget. Batinku, iki mesthi Pak
Jaya kang ngelus-elus, mulane dakjarke wae. Nanging… yen astane Pak Jaya kok
kasar banget lan …abot banget kaya beras seket kilo. Atiku sansaya mrinding.
Ora watara suwe, ana swara glodhak…aku kaget banget lan njumbul. Dakkira kucing
utawa tikus, nanging kok ora wujude. Githokku mrinding lan anyep kabeh
awakku. Aku arep mbengok mesthi sing
padha sare kaget. Aku meneng wae, nanging … jantungku kaya-kaya copot. Watara
samenit anggonku ngleremake rasa jirihku, aku banjur mbukak kran saprelu wudhu
maneh. Kran dakbukak, banyu mili lan aku wudhu. Nalika aku masuh rai lan tangan, githokku mrinding lan mambu
wangi-wangi. Kaya-kaya ana kang nyekeli gegerku maneh lan ngelus-elus sirahku.
Aku tetep nerusake wudhu. Nanging… nalika aku arep nerusake ngusap setengah
sirah, tanganku krasa yen ana kang nyekeli. Rasane abot banget. Sapa kang
nyekeli, aku ora ngerti. Ora let suwe, lawang kamar mandhi mbukak dhewe ing
mangka maune katutup rapet lan Pak Jaya isih ing kamar ngarep. Dher… dher,
glodhak keprungu swara lawang dibalang
wong. Ora let suwe nalika aku nyedhaki
lawang mau, sirahku malah kathuthuk lawang sabanter-bantere. Mbok menawa iki
mung perasaanku wae amarga wis kesel lan ngantuk. Senajan ngantuk kedadeyan iki
bener-bener dakalami ing kamar mandhi mau.
“ Bapak sampun
wudhu?” Mangkono pitakonku.
“ Sampun Mas.
Wonten kran ngajeng.” Mangkono katrangane Pak Jaya. Wusana aku lan Pak Jaya
sholat, dene Pak Jaya kang dadi imame.
Atiku isih gumun
karo kedadeyan kang nembe wae dakalami. Batinku muni, Pak Jaya jebule wudhu ing
kran ngarep ora ing kran mburi cedhak kamar mandhi. Atiku sansaya wedi. Dadi
piyayi sing ngelus-elus gegerku mau nalika aku wudhu dudu Pak Jaya. Lha terus
sapa? Mangkono batinku takon.
Sawise sholat
rampung aku banjur lungguh maneh ing ruang tamu. Aku isih kelingan kadadeyan
ing kamar mandhi. Jam wis nuduhake angka 1. Aku bola-bali angop pertandha
ngantuk banget. Watara sedhela, Pak Jaya rawuh.
“ Sampun ngantuk,
Mas?” Pitakone Pak Jaya cekak.
“ Sampun kok,
Pak.” Wangsulanku kanthi ngenggoni subasita.
“ Menawi sampun
ngantuk, Mas tilem wonten kamar ngajeng menika, dene kula kamar sisihipun.”
Mangkono Pak Jaya anggone nerangake marang aku.
“ Kula…kula nyuwun
wangsul kemawon, Pak.” Mangkono anggonku matur kanthi rasa wedi.
“ Kok sajak ajrih
wonten menapa, Mas?” Mangkono pitakone Pak Jaya maneh.
“Boten… boten wonten menapa-menapa, Pak.” Wangsulanku ngemu
rasa wedi kang ora bisa daktutupi.
“Ajrih tilem
piyambak nggih? Boten wonten menapa kok, Mas.” Mangkono panglipure mantan
guruku kanthi alus lan tresna banget kaya dene marang putrane dhewe.
“ Ng…nggih, Pak.
Kula ajrih sanget.”
“Wonten menapa.
Mas? Griya kula boten wonten menapa-menapanipun.” Mangkono panglipure Pak Jaya.
“ Nanging… “
“ Nanging kados
pundi, Mas. Menapa dipunkancani Bapak?”
“ Nggih, Pak. Kula
saestu ajrih.”
“ Manawi makaten,
mangga kula kancani.”
Aku banjur menyang kamar lan dikancani Pak Jaya. Mripatku
ngantuk banget. Bola-bali aku angop. Aku turu ing dhipan, Pak Jaya ora sare
mung pinarak ing sisihku. Senajan aku ngantuk banget, nanging aku durung bisa
turu amarga saking kesele lan kagawa rasa wedi ngelingi prastawa/peristiwa kang
dumadi ing kamar mandhi. Prastawa iki ora dakcritakake Pak Jaya amarga aku wedi Pak Jaya mengko bisa
tersinggung. Aku meneng wae. Mripatku
dakcoba dakremake nanging angel banget. Sikilku krasa pegel
banget amarga wiwit esuk
nganti bengi tansah mubeng ngalor ngidul sakiwa tengene Malioboro nganti
tuntas. Pak Jaya isih pinarak ing sisihku saprelu ngancani aku.
B. UNSUR
INTRINSIK
Unsur intrinsik yaiku unsur-unsur utawa perangan-perangan
kang ana ing sajerone karya sastra. Sandiwara klebu karya sastra, mula ana ing
sajrone sandiwara mesthi ana unsur-unsur intrinsike. Unsur
intrinsik iku upamane:
- Tema, yaiku sawijining amanat baku sing dilairake panganggit ana ing
sajroning karangane (skenario).
- Topik uga diarani bakuning pirembugan yaiku apa ta apa kang narik
kawigaten sing bakal dijlentrehake ing tulisan.
- Irah-irahan (lakon) iku tulisan kang magepokan karo bakuning
pirembugan (topik) kanggo njenengi sawijining karangan
- Paraga, yaiku wong-wong kang padha srawung ana ing lakon sandiwara.
Paraga, manut Drs. Teguh Supriyanto, M.Hum. bisa
dipilah dadi papat, yaiku:
a.
Protagonis,
paraga sing dadi lakone (paraga utama),
b.
Antagonis,
paraga kang dadi mungsuhe protagonis
c.
Panyengkuyung,
paraga kang aweh pambiyantu paraga utama murih kelakon gegayuhane.
d.
Pamurung, paraga kang
saliyane paraga antagonis kang uga kepengin gegayuhane
paraga utama wurung.
5. Alur
crita iku lakuning crita wiwitan nganti
pungkasaning crita kang sambung sinambung.
Alur
ana 2, yaiku:
a.
Alur
Maju, nyritakake lelakon kang lagi dumadi utawa kang bakal dumadi
b.
Alur
Mundur (sotor balik), nyritakake utawa ngeling-eling lelakon kang wis dumadi
- Watak iku sipating paraga kang katon saka guneman, wohing gagasan, lan
solah bawane
- Latar/Setting,
yaiku papan, wayah, kaanan sosial, lan piranti kang dianggo ing
sawijining adegan.
Mula
latar manut Drs. Teguh Supriyanto, M.Hum. ana 4:
a)
Latar Panggonan,
b)
Latar Wektu,
c)
Latar Sosial,
d)
Latar Piranti
C. BAB
SING KUDU DIGATEKAKE MANAWA AREP MACA/ CRITA
* Manawa
arep maca/ crita kudu nggatekake bab-bab kaya ing ngisor iki:
1. Pocapan (lafal)
Kepriye
ngucapake pocapan da, dha, ta, lan tha uga swara
jejeg lan miring kudu wijang.
2. Lagu Ukara (intonasi)
Kepriye
nglagokake ukara-ukara manut jenise.
3. Wirama (tempo)
Kepriye
wirama anggone crita. Kawaca cepet, rindhik, alon apa banter.
4. Wiraga (gesture)
Kepriye solah tingkah
obahing raga nalika crita.
PENILAIAN HARIAN 1
DINAS
PENDIDIKAN DAN KEBUDAYAAN
SMP
NEGERI 2 KARANGANYAR
JL.
LAWU 203 ( 0271) 495070/ Fax. (0271) 495070
Website
: http://www.smpn2-kra.sch.id E-mail : smpn2_kra@ymail.com
==================================================================
SOAL
PENILAIAN HARIAN BAHASA JAWA (TEKS NARASI)
ASPEK PENGETAHUAN
KELAS VII SEMESTER GASAL
I. Wangsulana
pitakon iki kanthi cara milih aksara a, b, c utawa d kang koanggep bener!
1. Teks narasi iku nyritakake kedadeyan/
kisah ing sakiwa tengenmu kanthi titikan ... .
a.
dicritakake kanthi menehi alesan b. dicritakake kanthi cetha lan komplit
c
dicritakake kanthi dhasar urutan wektu d. dicritakake kanthi tujuan narik kawigaten
Gatekna
pratelan iki!
1. Kanggo aweh pendidikan &
kanggo aweh ngerti 2. Kanggo aweh Panglipur &
kanggo aweh refleksi 3. Kanggo aweh refleksi &
kanggo aweh daya imaginasi 4. Kanggo aweh conto &
kanggo aweh larangan
2. Sing kalebu tujuan teks narasi kaya
kasebut ing ndhuwur yaiku....
a.
nomer 1 & 2 b. nomer 2 & 3 c. nomer 1, 2 &
3 d. nomer 4
3. Sifate teks narasi yaiku... .
a.
khayalan & non fiksi b. khayalan& fiksi
c.
nyata & non fiksi d. rekaan& fiksi
4. Perangan teks narasi kang nyritakake
manawa paraga wis wiwit oleh godha/ konflik arane... .
a.
orientasi b. komplikasi c. resolusi d. narasi
5. Perangan teks narasi kang
ngandharake manawa pengarang wiwit ngenalake para paraga
arane... .
a.
orientasi b. komplikasi c. resolusi d. narasi
Gatekna
pratelanteks iki, banjur kanggo mangsuli pitakon
nomer 6 - 7!
Nalika surya
kaping 13 Pebruari 2014, Gunung Kelud ngalami gempa vulkanik kaping 190.
Gempa vulkanik mau luwih dahsyat
maneh nalika jam 12.00 nganti 18.00 nganti ping 442. Nalika jam 9 bengi
luwih 15 menit, status Gunung
Kelud saka siaga dadi awas, mula ing tlatah iki warga banjur padha ngungsi.
Kurang luwih 5 km saka kawah Kelud wis disterilke saka kegiyatan manungsa.
Kurang luwih jam 10 bengi, kegiyatan
manungsa diendheg utawa disterilke
kang maune radhius 5 km, saiki dadi radhius 10 km. Iku kabeh kanggo
keamanan amarga gunung Kelud wis ngetokake lahar panas lan awu vulkanik.
6. Gunung Kelud
ngalami gempa vulkanik kang luwih dahsyat nganti kaping 442. Kedadeyan kasebut dumadi... .
a. tabuh 12.00 - 21.00 b. tabuh 21.15 - 22.00
c. tabuh 12.00 - 18.00 d. tabuh 22.00 - 22.50
7. Status Gunung Kelud saka siaga dadi
awas. Kedadeyan kasebut dumadi tabuh... .
a. 12.00 b. 18.00 c. 21.15 d. 22.50
Gatekna
teks iki, banjur kanggo mangsuli pitakon
nomer 8 - 10!
Swarane ledhakan kaprungu nganti
Solo lan Yogja kang adohe kurang luwih 200 km malah nganti tekan
Purbalingga kang adohe kurang luwih 300 km saka Gunung Kelud. Nalika jam 1
bengi utawa dini hari yaiku
tangal 14 Februari 2014,
swarane Gunung Kelud njeblug nganti
tekan Jombang. Wong-wong kang mapan ing Kabupaten Kedhiri rumangsa miris
atine nyekseni Gunung Kelud “ngamuk” ngetokake lahar vulkanik kang sansaya
nggegirisi. Watara jam 2 bengi swara gemuruh
Gunung Kelud rada kurang mung wae isih ngetokake awu vulkanik. BMKG isih tetep waspada lan tetep ngungsekake para warga adohe
kira-kira 10 km.
8. Swarane ledhakan kaprungu nganti kang
adohe kurang luwih 200 km,mula bisa keprungu nganti taka kutha iki,
kajaba... .
a.
Solo b. Yogja c.Purbalingga d.
Purwakarta
9. Para warga kang diungsekake yaiku kang manggon
ing radhius... .
a.
40 km b. 30 km c. 20 km d. 10 km
10. Wong-wong kang rumangsa miris atine nyekseni Gunung Kelud
“ngamuk” ngetokake lahar
vulkanik yaikukang mapan
ing... .
a.
Jombang b. Kedhiri c.Solo d. Yogja
11. Dumadosipun banjir bandhang rikala surya kaping 28 Januari 2014. Ukara
pitakon kang jumbuh karo pratelan kasebut yaiku... .
a.
Ing pundi dumadosipun banjir bandhang?
b.
Kados pundi dumadosipun banjir bandhang?
c.
Dhateng pundi dumadosipun banjir bandhang?
d.
Kala menapa dumadosipun banjir bandhang?
12. Banjir bandhang dumados ing kecamatan
Undhakan Kabupaten Pati. Ukara pitakon kang jumbuh karo pratelan kasebut yaiku... .
a.
Ing pundi dumadosipun banjir bandhang?
b.
Kados pundi dumadosipun banjir bandhang?
c.
Dhateng pundi dumadosipun banjir bandhang?
d.
Kala menapa dumadosipun banjir bandhang?
13. Ingkang njalari banjir inggih menika
jawah ingkang deres tan wonten pedhotipun. Ukara pitakon kang jumbuh
karo pratelan kasebut yaiku... .
a.
Sinten ingkang njalari banjir?
b.
Pinten ingkang njalari banjir?
c.
Menapa ingkang njalari banjir?
d.
Kapan ingkang njalari banjir?
14. Gunggungipun griya risak wonten 44 griya.
Ukara pitakon kang jumbuh karo pratelan kasebut yaiku... .
a.
Sinten gunggungipun griya ingkang risak?
b.
Pinten gunggungipun griya ingkang risak?
c.
Menapa gunggungipun griya ingkang risak?
d.
Kapan gunggungipun griya ingkang risak?
15. Toya saking redi tumuju lepen Undhakan
ingkang njalari banjir. Tembung redi tegese... .
a.
kali b. gunung c. alas d. kebon
16. Saperangan ageng tlatah Pantura
kenging banjir/ bena. Tembung tlatah tegese kaya ing ngisor iki kajaba....
a.
dhaerah b. wilayah c.
wewengkon d. pantai
Gatekna
teks iki, banjur kanggo mangsuli pitakon
nomer 17 - 22!
Kedadeyan ing Kamar Mandhi Sawise sawetara anggonku ngobrol
karo Pak Jaya, aku banjur pamit menyang kamar mandhi. Aku kelingan yen
durung sholat Isya.Aku mangkat wudhu.Nalika aku wudhu, krasa yen ana tangan
kang ngelus-elus gegerku.Aku kaget banget.Batinku, iki mesthi Pak Jaya kang
ngelus-elus, mulane dakjarke wae. Nanging… yen astane Pak Jaya kok kasar
banget lan …abot banget kaya beras seket kilo. Atiku sansaya mrinding. Ora
watara suwe, ana swara glodhak…aku kaget banget lan njumbul. Dakkira kucing
utawa tikus, nanging kok ora ana wujude. Githokku mrinding lan anyep kabeh
awakku. Aku arep mbengok mesthi sing
padha sare kaget. Aku meneng wae, nanging … jantungku kaya-kaya
copot.Watara samenit anggonku ngleremake rasa jirihku, aku banjur mbukak
kran saprelu wudhu maneh. Kran dakbukak, banyu mili lan aku wudhu. Nalika
aku masuh rai lan tangan, githokku
mrinding lan mambu wangi-wangi. Kaya-kaya ana kang nyekeli gegerku maneh
lan ngelus-elus sirahku. Aku tetep nerusake wudhu.Nanging… nalika aku arep
nerusake ngusap setengah sirah, tanganku krasa yen ana kang nyekeli.Rasane
abot banget.Sapa kang nyekeli, aku ora ngerti. Ora let suwe, lawang kamar
mandhi mbukak dhewe ing mangka maune katutup rapet lan Pak Jaya isih ing
kamar ngarep. Dher… dher, glodhak
keprungu swara lawang dibalang wong. Ora let suwe nalika aku nyedhaki lawang mau, sirahku
malah kathuthuk lawang sabanter-bantere. Mbok menawa iki mung perasaanku
wae amarga wis kesel lan ngantuk. Senajan ngantuk kedadeyan iki bener-bener
dakalami ing kamar mandhi mau.
17. Paraga ing wacan kasebut yaiku... .
a.
Aku & bapake Pak Jaya b. Aku & putrane Pak Jaya
c.
Aku & Pak Jaya d. Aku & gurune Pak Jaya
18. Setting papan ing crita kasebut kaya ing
ngisor iki, kajaba... .
a.
ruang tamu b. kamar mandhi c.
kamar tidur d. kamar mburi
19. Aku
arep mbengok mesthi sing padha sare kaget. Aku meneng wae, nanging jantungku kaya-kaya copot. Setting
swasana ing teks kasebut yaiku... .
a. seneng b. bahagia c. jirih d. nesu
20. Sawise sawetara anggonku ngobrol karo Pak
Jaya, aku banjur pamit menyang kamar mandhi. Aku
kelingan yen durung sholat Isya.Aku mangkat wudhu. Setting wektu ing teks
kasebut yaiku... .
a. esuk b. awan c. sore d. bengi
21. Keperluane
paraga Aku menyang kamar mandhi saperlu arep nindakake... .
a. adus b. wisuh c. wudlu d. umbah-umbah
22. Paraga
aku rumangsa kaweden nalika ana kedadeyan ing ngisor iki, kajaba... .
a. Ana tangan kang ngelus-elus gegere.
b. Krungu swara glodhag
c. Ngerti manawa lawang mbukak dhewe
d. Mambu ganda ora enak
Gatekna teks iki, banjur kanggo mangsuli pitakon nomer 23 - 25!
Aku banjur menyang kamar lan dikancani Pak
Jaya. Mripatku ngantuk banget.Bola-bali aku angop.Aku turu ing dhipan, Pak
Jaya ora sare mung pinarak ing sisihku. Senajan aku ngantuk banget, nanging
aku durung bisa turu amarga saking kesele lan kagawa rasa wedi ngelingi
prastawa/peristiwa kang dumadi ing kamar mandhi. Prastawa iki ora
dakcritakake Pak Jaya amarga aku
wedi Pak Jaya mengko bisa tersinggung.
Aku meneng wae.Mripatku dakcoba dakremake nanging angel banget.Sikilku
krasa pegel banget amarga wiwit esuk nganti bengi tansah mubeng ngalor
ngidul sakiwa tengene Malioboro nganti tuntas.Pak Jaya isih pinarak ing
sisihku saprelu ngancani aku.
23. Sanajan
krasa ngantuk banget nanging paraga Aku ora bisa turu amarga kaya ing ngisor iki,
kajaba... .
a. anggone turu dikancani Pak Jaya b.
awake krasa kesel lan pegel
c. isih kagawa rasa wedi c. Isih
kelingan prastawa ing kamar mandhi
24. Kedadeyan
ing kamar mandhi ora dicritakake marang pak Jaya amarga... .
a. khawatir manawa pak Jaya melu wedi b.
khawatir manawa pak Jaya tersinggung
c. khawatir manawa pak Jaya ora bisa sare d.
khawatir manawa pak Jaya nesu
25. Pratelan
kang nuduhake kedadeyan ing wacan kaya ing ngisor iki, kajaba... .
a. Paraga Aku krasa kesel
b. Paraga Aku krasa wedi
c. Pak Jaya ngancani paraga Aku ing kamar
d. Pak Jaya tersinggung karo paraga Aku
LAMPIRAN PENILAIAN SIKAP
Penilaian perkembangan sikap Spiritual dan Sosial dalam bentuk jurnal
JURNAL PERKEMBANGAN SIKAP SPIRITUAL DAN SOSIAL
Nama Sekolah : SMP Negeri 2 Karanganyar
Kelas/Semester : VII / Semester Gasal
Tahun Pelajaran : 2020/2021
No |
Hari/Tgl. |
Nama |
Kelas/No |
Catatan
Perilaku |
Butir
Sikap |
Sikap |
1 |
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|