Pages

Thursday, February 25, 2021

RPP Serat Wulangreh Kinanthi Kelas VIII

 

RENCANA PELAKSANAAN PEMBELAJARAN (NO: 2)

Satuan Pendidikan : SMP Negeri 2  

                                 Karanganyar

Kelas/ Semester     : VIII/ ( Genap )

Mata Pelajaran       : Bahasa Daerah ( Jawa )

Materi Pokok         : Teks Piwulang Serat

                                 Wulangreh

Sub Materi      : Teks Piwulang Serat

                            Wulangreh Pupu

                             Kinanthi

Alokasi Waktu : 6 x 40 (3 pertemuan)

                           * Minggu ke 4 Januari

                           * Minggu ke 1 Februari

                           * Minggu ke 2 Februari

           

A.        KOMPETENSI DASAR

3.2. Menelaah teks Piwulang Serat Wulang Reh pupuh Kinanthi

4.2. Menulis syair tembang kinanthi

Pertemuan Petama

1.         Mengartikan kata-kata yang dianggap sulit yang terdapat dalam teks  Piwulang Serat Wulangreh pupuh Kinanthi

2.         Mengajukan dan menjawab pertanyaan  bacaan tentang teks Piwulang Serat Wulangreh pupuh Kinanthi dalamragam krama

3.         Mendiskripsikan tembung homonim dan homograf

4.         Mengidentifikasi tembung Garba

            Pertemuan Kedua

1.         Memparafrase teks Piwulang Serat Wulangreh pupuh Kinanthi

2.         Menuliskan pokok-pokok isi teks Piwulang Serat Wulangreh pupuh Kinanthi

3.         Menuliskan nilai budi pekerti yang terdapat didalam teks Piwulang Serat Wulangreh pupuh Kinanthi

Pertemuan Ketiga

1.         Mendiskripsikan aturan membuat tembang Kinanthi

2.         Menulis/ membuat  syair tembang macapat Kinanthi dengan tema lingkungan

 

C.        LANGKAH-LANGKAH PEMBELAJARAN

            Pertemuan Pertama

 

KEGIATAN

RINCIAN KEGIATAN

Pendahuluan  (10 menit)

 

 

 

 


Kegiatan Inti (60 menit)

 

 

 

 


Penutup (10 menit)

Ø  Menyapa peserta didik dengan salam, berdoa dan cek kehadiran siswa

Ø  Apersepsi: Untuk mengarahkan ke materi pembelajaran, peserta didik  diajak bertanyajawab tentang teks Serat Wulangreh

Ø  Menyampaikan tujuan pembelajaran.

Ø  Menyampaikan  alur/ langkah-langkah PJJ (Penyampaian materi, Mengerjakan LK, Teknik Pengumpulan Tugas)

 

Ø  Memberikan tayangan power point yang berhubungan dengan teks  Serat Wulagreh Pupuh Kinanthi termasuk  kata-kata homonim dan homograf serta tembung garba

Ø  Mengadakan tanya jawab tentang materi

Ø  Memberi LK (memantau peserta didik didalam mengerjakan LK)

Ø  Mengumpulkan hasil tugas LK

 

Ø  Membantu membuat simpulan tentang materi yang telah diberikan

Ø  Memberi refleksi (bertanya jawab tentang respond dari peserta didik)

Ø  Mengingatkan siswa tentang teknik pengumpulan tugas

Ø  Informasi kegiatan yang akan datang

Ø  Penguatan yang berhubungan dengan sikap

 

            Pertemuan Kedua

 

KEGIATAN

RINCIAN KEGIATAN

Pendahuluan  (10 menit)

 

 

 

 Kegiatan Inti (60 menit)

 

 

 

Penutup (10 menit)

Ø Menyapa peserta didik dengan salam, berdoa dan cek kehadiran siswa

Ø Apersepsi: Untuk mengarahkan ke materi pembelajaran, peserta didik diajak bertanyajwab tentang kosa kata yang ada didalam teks Piwulang Serat Wulangreh pupuh Kinanthi

Ø Menyampaikan tujuan pembelajaran.

Ø Menyampaikan  alur/ langkah-langkah PJJ (Penyampaian materi, Mengerjakan LK, Teknik Pengumpulan Tugas)

 

Ø Memberikan tayangan power point yang berhubungan dengan teks Piwulang serat Wulangreh Pupuh Kinanthi termasuk cara memparafrase, isi pokok dan piwulang luhur

Ø Mengadakan tanya jawab tentang materi

Ø Memberi LK (memantau peserta didik didalam mengerjakan LK)

Ø Mengumpulkan hasil tugas LK

 

Ø Membantu membuat simpulan tentang materi yang telah diberikan

Ø Memberi refleksi (bertanya jawab tentang respond dari peserta didik)

Ø Mengingatkan siswa tentang teknik pengumpulan tugas

Ø Informasi kegiatan yang akan datang

Ø Penguatan yang berhubungan dengan sikap

 

 

            Pertemuan Ketiga

 

KEGIATAN

RINCIAN KEGIATAN

Pendahuluan  (10 menit)

 

 

 

Kegiatan Inti (60 menit)

 

 


Penutup (10 menit)

Ø Menyapa peserta didik dengan salam, berdoa dan cek kehadiran siswa

Ø Apersepsi: Untuk mengarahkan ke materi pembelajaran, peserta didik diajak bertanyajwab tentang isi pokok yang ada didalam teks Piwulang Serat Wulangreh pupuh Kinanthi

Ø Menyampaikan tujuan pembelajaran.

Ø Menyampaikan  alur/ langkah-langkah PJJ (Penyampaian materi, Mengerjakan LK, Teknik Pengumpulan Tugas)

 

Ø Memberikan tayangan power point yang berhubungan dengan syair tembang Kinanthi yang bertemakan lingkungan  termasuk aturan cara menyusun/ membuat tembang Kinanthi

Ø Mengadakan tanya jawab tentang materi

Ø Memberi LK (memantau peserta didik didalam mengerjakan LK)

Ø Mengumpulkan hasil tugas LK

 

Ø Membantu membuat simpulan tentang materi yang telah diberikan

Ø Memberi refleksi (bertanya jawab tentang respond dari peserta didik)

Ø Mengingatkan siswa tentang teknik pengumpulan tugas

Ø Informasi kegiatan yang akan datang

Ø Penguatan yang berhubungan dengan sikap

 

D.        PENILAIAN

1.         Penilaian Sikap                :  Keaktifan siswa dalam bertanya dan menanggapi

   kegiatan pembelajaran lewat grop Wa dan  

   kesantunan bahasa yang digunakan

2.         Penilaian Pengetahuan     :  Perangkat soal yang dikirim dengan aplikasi google

   form

3.         Penilaian Keterampilan    :  Hasil mengerjakan LK

 

.

                                                                                                Karanganyar,   Juli 2020

            Mengetahui

            Kepala SMP N 2 Karanganyar                                   Guru Bahasa Jawa

 

 

            

 

 

 

 

 

Lampiran 1 :

Materi Pembelajaran

PUPUH II
K I N A N T H I = 16 PADA

Pada

Cakepan

Katrangan

1

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

 

10

 

 

 

 

 

 

11

 

 

 

 

 

 

12

 

 

 

 

 

 

13

 

 

 

 

 

 

14

 

 

 

 

 

 

15

 

 

 

 

 

 

16

 

 

 

 

 

 

Padha gulangen ing kalbu,

ing sasmita amrih lantip,

aja pijer mangan nendra,

kaprawiran den kaesthi

pesunen sariranira,

sudanen dhahar lan guling

 

Dadiya lakuniraku,

cegah dhahar lawan guling,

lawan ojo sukan-sukan,

anganggowa sawatawis,

ala watake wong suka,

nyuda prayitnaning batin

 

Yen wus tinitah wong agung,

ywa sira gumunggung dhiri,

aja nyelakaken wong ala,

kang ala lakunireki,

nora wurung ngajak-ajak

satemah anenulari.

 

Nadyan asor wijilipun,

yen kelakuwane becik,

utawa sugih cerita,

kang dadi misil,

yen pantes raketana,

darapon mundhak kang budi

 

Yen wong anom pan wus tamtu,

manut marang kang ngadhepi,

yen kang ngadhep keh durjana,

tan wurung bisa anjuti,

yen kang ngadhep akeh bangsat,

nora wurung dadi maling.

 

Sanadyan nora melu,

pasti wruh lakuning maling,

kaya mangkono sabarang,

panggawe ala puniki,

sok weruha gelis bisa,

yeku panuntuning iblis.

 

Panggawe becik puniku,

gampang yen wus den lakoni,

angel yen durung linakwan,

aras-arasen nglakoni,

tur iku den lakonana,

mufa’ati badanneki.

 

Yen wong anom-anom iku,

kang kanggo ing masa iki,

andhap asor dipun bucal,

umbag gumunggung ing dhiri,

obrol umuk kang den gulang,

kumenthus lengus kumaki.

Sapa sira sapa ingsun,

angalunyat sarta edir,

iku lambanging waong ala,

nom-noman adoh wong becik,

emoh angrungu carita,

kang ala miwah kang becik.

 

Cerita kang wus kalaku,

panggawe ala lan becik,

tindak bener lan kang salah,

kalebu jro caritareki,

mulane aran carita,

kabeh-kabeh den kawruhi.


Mulane wong anom iku,

abecik ingkang taberi,

jejagongan lan wong tuwa,

ingkang sugih kojah ugi,

kojah iku warna-warna,

ana ala ana becik.

Ingkang becik kojahipun,

sira anggawa kang remit,

ingkang ala singgahana,

aja niat anglakoni,

lan den awas wong kang kojah,

ing lair masa puniki.


Akeh wong kang bisa muwus,

nanging den sampar pakolih,

amung badane priyangga,

kang den pakolihaken ugi,

panastene kang den umbar,

nora nganggo sawatawis.

Aja ana wong bisa tutur,

amunga ingsun pribadhi,

aja ana amemedha,

angrasa pinter ngluwihi,

iku setan nunjang-nunjang,

tan pantes dipun cedhaki.

Singakna den kaya asu,

yen wong kang mangkono ugi,

dahwen open nora layak,

yen sira sadhinga linggih,

nora wurung katularan,

becik singkirana kaki.

Poma-poma wekasingsun,

mring kang maca layang iki,

lan den wedi mring wong tuwa,

ing lair prapta ing batin,

saunine den estokna,

ywa nambuh wulang kang becik.

 

 

 

Homonim lan Homograf.

ü  Gatekna tuladha iki.

                                    a. Sudanen dhahar lan guling.

                                    b. Aku menyang toko tuku bantal lan guling

            Tembung guling ing ukara kasebut bisa nduwe teges kang beda. Ing ukara a tembung       guling duwe teges turu, ing ukara b tembung guling nduwe teges jeneng piranti kanggo turu.Tembung kang padha tulisane, padha unine nanging nduwe teges beda         iku diarani homonim

ü  Gatekna tuladha ukara iki.

                                    a. Kayune talenana sing kenceng.

                                    b. Anggone tuku mobil dibayar kenceng.

                                    c. Ibu mundhut kenceng arep kagem olah jenang.

            Tembung kenceng iku pancen tulisane padha nanging Manawa wis karaketake ing            ukara wacane banjur beda, lan tegese uga banjur beda. Tembung kaya ngono iku             diarani homograf.

            Tembung kenceng ing ukara a kawaca kevC_   tegese bakoh. kuwat. Tembung

kenceng ing ukara b kawaca ke[vC=  tegese kabayar langsung ora diutang. Dene Tembung kenceng ing ukara c kawaca [k[vC=  tegese piranti kanggo mangsak.

 

Tembung Garba.

 

Tembung garban
Tembung camboran kang sambungan (sandhi) né awujud wanda
menga (basa Indonesia: suku kata terbuka) lan wanda aksara swara (vokal), tembung-tembung kasebut banjur bisa luluh (ginarba) dadi siji dadi swara anyar. Tembung kuwi banjur disebut tembung garban.

Tuladha:
• a + a = a
Kusuma + astuti = kusumastuti
• a + i = e
Teka + ing = tekèng
Ira + iku = irèku
• a + e = e
Warna + edi = warnèdi
• a + u = o
Wira + utama = wirotama
• i + a (i,e,o,u) = y
Sami + oncat = samyoncat
• u + a (i,e,o,u) = w
Tumuju + ing = tumujwèng
Sawetara ater-ater utawa panambang kang wanguné kaya wanda kasebut uga dadi sandhigarban. Tuladha:
• sa +ulah = solah
• sami + a = samya
• ke + legi + an = kelegèn

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

MATERI 2

CAKEPAN TEMBANG KINANTHI KANTHI TEMA LINGKUNGAN

 

RERESIK UWUH PLASTIK

           

Guru Gatra

Cakepan

Guru Wilangan

Guru Lagu

1

Saben-saben aku tuku

u

u (suku)

2

Barang-barang saben ari

i

i (wulu)

3

Mesthi dinokok ing wadhah

a

a (legena)

4

Emane awadhah plastik

i

i (wulu)

5

Agawe rusak lingkungan

a

a (legena)

6

Plastik-plastik diendhani

i

i (wulu)

 

 

 

 

1

Ayo kanca padha melu

u

u (suku)

2

Resik-resik uwuh plastik

i

i (wulu)

3

Mbuwang uwuh  ing pawuhan

a

a (legena)

4

Njalari lingkungan asri

i

i (wulu)

5

Yen dinulu katon endah

a

a (legena)

6

Njalari senenging ati

i

i (wulu)

 

 

 

 

 



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lampiran 2

Penilaian perkembangan sikap Spiritual dan Sosial dalam bentuk jurnal

 

JURNAL PERKEMBANGAN SIKAP SPIRITUAL DAN SOSIAL

Nama Sekolah                        : SMP Negeri 2 Karanganyar

Kelas/Semester                       : VIII / Genap

Tahun Pelajaran                    : 2020/2021

No

Hari/Tgl.

Jam Ke

Kelas/No

Nama Siswa

Catatan Perilaku

Butir Sikap

Tindak Lanjut

Hasil

1

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lampiran 3:

 


PEMERINTAH KABUPATEN KARANGANYAR

DINAS PENDIDIKAN DAN KEBUDAYAAN

SMP NEGERI 2 KARANGANYAR

JL. LAWU 203 ( 0271) 495070/ Fax. (0271) 495070

Website : http://www.smpn2-kra.sch.id E-mail : smpn2_kra@ymail.com

SOAL PENILAIAN HARIAN BAHASA JAWA (TEMBANG KINANTHI)

ASPEK PENGETAHUAN

KELAS VIII SEMESTER GENAP

 

Nama                           : .........................................................                        

Kelas/No. Absen         : .........................................................

 

1.         Serat Wulangreh iku mujudake buku kang isine babagan piwulang-piwulang luhur,           dene sing ngripta Serat Wulangreh kasebut yaiku .....saka kraton ... .

                        A.        Hamengkubuwana IV - Jogyakarta

                        B.        Hamengkubuwana VI - Jogyakarta

                        C.        Pakubuwono IV - Surakarta

                        D.        Pakubuwono VI - Surakarta

 

            Gatekna pratelan iki:

1. Guru gatra yaiku cacahe gatra saben salarik

2. Guru wilangan yaiku cacahe wanda saben sagatra

3. Guru lagu yaiku tibane swara ing pungkasane gatra.

4. Guru wilangan yaiku cacahe wanda saben sapada.

 
 

 

 

 

 


            2.         Ing dhuwur kalebu pratelan kang ana sesambungane karo paugeran/ wewaton/                   aturan tembang macapat, dene pratelan kang jumbuh karo paugeran/ wewaton/                  aturan tembang macapat dumunung ing angka... .

                        A.        1 - 2                            

                        B.        2 - 3                

                        C.        1 - 4                            

                        D.        2 - 4

            3.         Serat Wulangreh  dumadi saka pupuh-pupuh tembang macapat kang tansah                       ngemot piwulang-piwulang luhur kang migunani tumrap bebrayan agung                           (masyarakat). Pupuh Kinanthi uga kalebu perangane pupuh kang ana ing Serat                  Wulangreh, dene isi baku/piwulang luhur kang ana ing pupuh Kinanthi Serat                 Wulangreh yaiku....

                        A.        carane srawung lan milih kanca                                            

                        B.        carane ngrembug lan golek kanca

                        C.        carane milih lan nyingkiri kanca                                           

                        D.        carane golek lan nglumpukake kanca

 

            4.         Tembang macapat iku duwe paugeran guru gatra, guru wilangan lan guru lagu.                  Ewadene paugerane tembang Kinanthi yaiku... .

                        A.        8u, 8a, 8a, 8i, 8a, 8i                                                    

                        B.        8u, 8a, 8a, 8i, 8a, 8u   

                        C.        8u, 8i, 8a, 8i, 8a, 8i

                        D.        8u, 8a, 8u, 8i, 8a, 8i

 

            Pada 1 wacan tembang iki kanggo mangsuli pitakon nomer 13 - 14!

Padha gulangen ing kalbu,

ing sasmita amrih lantip,

aja pijer mangan nendra,

kaprawiran den kaesthi

pesunen sariranira,

sudanen dhahar lan guling. (Marsudi Basa lan Sastra Jawa 2 : 96)

 
 

 

 

 

 

 

 


            5.         Manut pada 1 tembang Kinanthi kasebut, sing ngemot teges ora kena mung                       mangan lan turu wae lan supaya padha ngurangi mangan lan turu iku                                  dumunung ing gatra... .    

                        A.        1 - 3

                        B.        2 - 4

                        C.        3 - 5

                        D.        3 - 6    

 

            6.         Tegese tembung kang ana ing pada 1 tembang Kinanthi kasebut wis bener,                        kajaba... .

                        A.        gulangen         = tembangna                                      

                        B.        nendra             = turu

                        C.        sasmita            = tandha/ lambang                                          

                        D.        guling              = turu

 

            Wacanen Pada 2 tembang iki !

Dadiya lakunireku,

cegah dhahar lawan guling,

lawan aja sukan-sukan,

anganggoa sawatawis,

ala watake wong suka,

nyuda prayitnaning batin. (Marsudi Basa lan Sastra Jawa 2 : 104)

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


            7.         Pada 2 ing tembang Kinanthi kasebut ana tembung   garbane.Tembung garba                     kasebut yaiku... .

                        A.        anganggoa                  

                        B.        sawatawis                   

                        C.        dadiya            

                        D.        lakunireku

 

            Wacanen Pada 3 tembang iki !

Yen wus tinitah wong agung,

ywa sira gumunggung dhiri,

aja nyelakaken wong ala,

kang ala lakunireki,

nora wurung ngajak-ajak

satemah anenulari. (Marsudi Basa lan Sastra Jawa 2 : 104)

 
 

 

 

 

 

 


            8.         Sing dikarepake wong agung ing pada 3 tembang  Kinanthi             kasebut yaiku... .

                        A.        wong kang asmane pak Agung                      

                        B.        wong kang awake gedhe                   

                        C.        wong kang nduwe keluwarga agung                         

                        D.        wong kang nduwe kalungguhan dhuwur

 

            Wacanen Pada 4 tembang iki !

Nadyan asor wijilipun,

yen kelakuane becik,

utawa sugih carita,

carita kang dadi misil,

iku pantes raketana,

darapon mundhak kang budi. (Marsudi Basa lan Sastra Jawa 2 : 104)

 
 

 

 

 

 

 

 


            9.         Manut pada 4 tembang ing dhuwur babagan kang pantes dicedhaki yaiku... .

                        A.        wong kang kelakuwane beciklan critane migunani               

                        B.        wong kang sandhangane becik lan pakaryane crita               

                        C.        wong kang duwe utang budi lan sugih crita   ngayawara

                        D.        wong kang asor asale lan mundhak bebudene

 

            Wacanen Pada 5 tembang iki !

Yen wong anom pan wus tamtu,

manut marang kang ngadhepi,

yen kang ngadhep akeh bangsat,

ra wurung bisa anjuti,

yen kang ngadhep keh durjana,

nora wurung bisa maling. (Marsudi Basa lan Sastra Jawa 2 : 104)

 
 

 

 

 

 

 

 

 


            10.       Piwulang luhur saka pada 5 tembang kasebut yaiku... .

                        A.        manawa ing cedhak akeh wong kang tumindak ala ora kena kengguh                                  tumindak ala

                        B.        manawa ing cedhah akeh wong kang tumindak ala kudu disengkuyung

                        C.        manawa ing cedhak akeh wong kang tumindak ala kudu dibrastha

                        D.        manawa ing sedhak akeh wong kang tumindak ala ora kena disingkiri                                tumindake

 

            11.       Arane rimbaging tembung ing ngisor iki bener, kajaba... .               

                        A.        tinitah              = tembung tanggap na                       

                        B.        lakunireki        = tembung garba                    

                        C.        gumunggung   = tembung bawa ma

                        D.        anenulari         = tembung dwi purwa

 

            12.       Kaprawiran den kaesthi... . Bacute tembang kinanthi kasebut yaiku... .

                        A.        Pesunen sariranira      

                        B.        Cegahen dhahar lan guling

                        C.        Aja pijer mangan nendra       

                        D.        Ing sasmita amrih lantip

 

            13.       Pesunen sariranira... . Bacute tembang kinanthi kasebut yaiku... .

                        A.        Pesunen sariranira      

                        B.        Cegahen dhahar lan guling

                        C.        Aja pijer mangan nendra

                        D.        Ing sasmita amrih lantip

 

            14.       Watake tembang kinanthi iku kaya ing ngisor iki, kajaba... .

                        A.        seneng                                    

                        B.        kebak pangarep-arep

                        C.        sedhih             

                        D.        optimis

           

            15.       Ywa sira gumunggung dhiri. Gatra tembang Kinanthi iku mengku karep...

                        A.        aja seneng-seneng terus                     

                        B.        aja ngongasake (sombong) dhiri

                        C.        aja susah atine                        

                        D.        aja seneng tumindak ala

 

            16.       aja nyelakaken wong ala. Gatra tembang Kinanthi iku mengku karep...

                        A.        aja cedhak wong kang tumindake ala

                        B.        aja cedhak wong mlarat

                        C.        aka nyedhak wong bodho                  

                        D.        aja cedhak wong srakah

 

            17.       Manut ing tembang kinanthi, manawa cecaketan karo wong ala tumindake                         bakal...

                        A.        bisa nyingkiri tumindak becik

                        B.        ketularan melu tumindak ala

                        C.        melu nyegah tumindak ala     

                        D.        disa melu nindakake kabecikan

            18.       Nadyan asor wijilipun. Tembung sing kagaris dumadi saka tembung lingga...

                        A. wijil                       

                        B. mijil                       

                        C. injil            

                        D. pijil

 

            19.       Nadyan asor wijilipun, yen kelakuwane becik, utawa sugih cerita, kang dadi                      misil, yen pantes raketana, darapon mundhak kang budi. Piwulang kang bisa                     dijupuk saka tembang kasebut yaiku...

                        A.        kudu cedhak karo wong kang asor    

                        B.        kudu cedhak karo wong kang seneng omongan

                        C.        kudu cedhak karo wong kang kelakuwane becik

                        D.        kudu cedhak karo wong sugih

 

            20.       Yen wus tinitah wong agung, ywa sira gumunggung dhiri, aja nyelakaken                          wong ala, kang ala lakunireki, nora wurung ngajak-ajak satemah anenulari.                      tembang kinanthi kasebut jumbuh karo bebasan...

                        A.        kebo mulih ing kandhange                

                        B.        kebo bule mati setra

                        C.        kebo kabotan sungu                           

                        D.        aja cedhak kebo gupak

           

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lampiran 4:

 


EMERINTAH KABUPATEN KARANGANYAR

DINAS PENDIDIKAN DAN KEBUDAYAAN

SMP NEGERI 2 KARANGANYAR

JL. LAWU 203 ( 0271) 495070/ Fax. (0271) 495070

Website : http://www.smpn2-kra.sch.id E-mail : smpn2_kra@ymail.com

SOAL PENILAIAN HARIAN BAHASA JAWA (TEMBANG KINANTHI)

ASPEK KETERAMPILAN

KELAS VIII SEMESTER GENAP

 

Gawea cakepan tembang Kinanthi sapada wae kanthi tema njaga lestarining lingkungan alam!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lampiran 5


PEMERINTAH KABUPATEN KARANGANYAR

DINAS PENDIDIKAN DAN KEBUDAYAAN

SMP NEGERI 2 KARANGANYAR

JL. LAWU 203 ( 0271) 495070/ Fax. (0271) 495070

Website : http://www.smpn2-kra.sch.id E-mail : smpn2_kra@ymail.com

 

SOAL REMIDI BAHASA JAWA ( SERAT WULANGREH PUPUH KINANTHI )

KELAS VIII SEMESTER GENAP

     Soal :

Kinanthi

     Padha gulangen ing kalbu,

     ing sasmita amrih lantip,

     aja pijer mangan nendra,

      kaprawiran den kaesthi

     pesunen sariranira,

     sudanen dhahar lan guling.

 

Miturut tembang Gambuh ing dhuwur:

1.    Guru gatrane ana ... .                                         (skor 2)

2.    Guru wilangane yaiku ... .                                 (skor 2)

3.    Guru lagune yaiku ... .                                       (skor 2)

4.    Golekana tegese tembung ing ngisor iki!          (skor 4)

   a.         kalbu               b.         nendra

5.    Owahana dadi gancaran miturut basamu dhewe!         (skor 10)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lampiran 6

 


PEMERINTAH KABUPATEN KARANGANYAR

DINAS PENDIDIKAN DAN KEBUDAYAAN

SMP NEGERI 2 KARANGANYAR

JL. LAWU 203 ( 0271) 495070/ Fax. (0271) 495070

Website : http://www.smpn2-kra.sch.id E-mail : smpn2_kra@ymail.com

 

SOAL PENGAYAAN BAHASA JAWA ( SERAT WULANGREH PUPUH KINANTHI )

KELAS VIII SEMESTER GENAP

Teks Serat Wulangreh pupuh Kinanthi

 

01
Padha gulangen ing kalbu, ing sasmita amrih lantip, aja pijer mangan nendra, kaprawiran den kaesthi pesunen sariranira, sudanen dhahar lan guling.

02
Dadiya lakuniraku, cegah dhahar lawan guling, lawan ojo sukan-sukan, anganggowa sawatawis, ala watake wong suka, nyuda prayitnaning batin.

03
Yen wus tinitah wong agung, ywa sira gumunggung dhiri, aja nyelakaken wong ala, kang ala lakunireki, nora wurung ngajak-ajak satemah anenulari.

04
Nadyan asor wijilipun, yen kelakuwane becik, utawa sugih cerita, kang dadi misil, yen pantes raketana, darapon mundhak kang budi.

05
Yen wong anom pan wus tamtu, manut marang kang ngadhepi, yen kang ngadhep akeh durjana, tan wurung bisa anjuti, yen kang ngadhep akeh bongsa, nora wurung dadi maling.

Soal :   1.  Gancarna tembang ing ndhuwur!

            2.  Tulisen isine tembang ing dhuwur!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

No comments:

Post a Comment

PARIKAN BASA JAWA bu Sulis

  Parikan yaiku Unen-unen kang nduweni tenger: Kedadeyan saka 2 ukara Saben saukara dumadi saka 2 gatra Ukara kaping 1 minangka purwaka Ukar...